Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie wkurzone. Od pół roku czekają na podpisanie umowy na Linki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Wielkopolskie wkurzone. Od pół roku czekają na podpisanie umowy na Linki
Fot. Adam Kilian
Mija pół roku od rozstrzygnięcia przetargu na dostawę pociągów spalinowych dla Kolei Wielkopolskich. Wygrała go Pesa, ale wciąż nie podpisała umowy, bo strony nie mogą się dogadać w sprawie szczegółów kontraktu.

Pierwsze Linki pojawiły się w Kolejach Wielkopolskich już przed trzema laty. Na początku tego roku wydawało się, że wkrótce samorządowy przewoźnik otrzyma kolejne nowoczesne spalinowe zespoły trakcyjne z Pesy. Bydgoski producent wygrał bowiem przetarg na dostawę czterech sztów – pokonał nowosądecki Newag, oferując niższą cenę, szybszą dostawę i dłuższą gwarancję – aż 52 miesiące.

Dziś mija dokładnie pół roku od rozstrzygnięcia postępowania, a umowa ciągle nie została podpisana. Szef PR producenta Maciej Grześkowiak zapewnia, że producent chce podpisać umowę z przewoźnikiem. – Trwają negocjacje zapisów umowy z klientem – informuje. Dlatego Pesa przedłużyła termin związania ofertą oraz zabezpieczenie wadium aż do 29 września.

Długotrwałe zakupy

Z obstrukcji nie są zadowolone Koleje Wielkopolskie. Nic w tym dziwnego – pierwszy przetarg w tej kwestii rozpisano jeszcze w czerwcu 2017 roku, ale z powodu przekroczenia kosztorysu przez zwycięską ofertę Pesy postępowanie trzeba było powtórzyć; według pierwotnych planów Koleje Wielkopolskie przygotowywałyby się do odbioru pojazdów w tym półroczu.

Przewoźnik przyznaje, że nie bardzo ma możliwość „wymusić” na oferencie podpisanie umowy. – Wszyscy znamy sytuację producenta. Każde nasze radykalne działanie i tak nie przyspieszy zawarcia umowy z kimkolwiek – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz. Warto przypomnieć, że zakup pojazdów dofinansuje województwo kwotą aż 44,2 mln złotych, a samorząd zamówił też w Pesie dziesięć nowych Elfów 2.

Cierpliwi, choć wkurzeni

Jak już pisaliśmy, Pesa miała w poprzednich miesiącach problemy z uzyskaniem gwarancji zabezpieczających podpisywanie nowych umów, ale dzięki zaangażowaniu Polskiego Funduszu Rozwoju udało się je rozwiązać. Mimo to umowy ciągle nie ma. – Domyślam się, że sytuacja ta bierze się z faktu ratowania kontraktu na pojazdy spalinowe dla Deutsche Bahn – mówi Wilkanowicz, ale w Pesie temu zaprzeczają.

Nieoficjalnie „RK” dowiedział się, że spółki mają różne stanowiska w sprawie szczegółowych zapisów przygotowywanej umowy. Obie strony zakładają jednak, że uda się ją podpisać. – Biorąc pod uwagę naszą dotychczasową współpracę z Pesą cierpliwie, choć „wkurzeni”, czekamy do deklarowanej daty – podsumowuje Wilkanowicz. Na dostawę dwóch pociągów Pesa będzie miała 390 dni, a dwóch kolejnych – 420 dni. Klepsydra odwróci się jednak dopiero w momencie podpisania umowy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

PESA dostarczy do Rumunii więcej pociągów

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy na testach w Szwecji

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2025

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij