Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie w końcu z pieniędzmi na bazę w Wągrowcu. Przetarg w kwietniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Wielkopolskie w końcu z pieniędzmi na bazę w Wągrowcu. Przetarg w kwietniu
Mat. Koleje Wielkopolskie
Koleje Wielkopolskie mogą w końcu rozpocząć opóźnioną inwestycję w budowę bazy utrzymaniowej w Wągrowcu. Przewoźnik otrzymał gwarancję finansowania projektu. 

Pierwotnie w drugiej połowie 2019 roku miał zacząć działać Punkt Utrzymania Taboru szynobusów Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. W ramach inwestycji, której koszt szacuje się na ok. 45 mln złotych, na terenie 2,5 ha powstanie hala, w której zabiegom konserwującym, czyszczeniu i sprzątaniu poddawanych będzie mogło być jednocześnie do dziesięciu szynobusów. W listopadzie 2017 roku miejscy radni zgodzili się na zbycie terenu przyszłej hali na rzecz KW bez przetargu.

Realizacja projektu opóźniła się ze względu na finansowanie. Przed tygodniem (13 marca) przewoźnik otrzymał w końcu decyzję samorządu o zatwierdzeniu projektu pn. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego do dofinansowania unijnego. Ma ono wynieść 34 mln złotych. Szacunkowy koszt projektu wzrósł do 49,3 mln zł. Projekt ma zostać zrealizowany do końca stycznia 2022 roku. 

Jak potwierdza "Rynkowi Kolejowemu" prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz, przewoźnik niezwłocznie przystąpi do realizacji projektu. – Procedujemy umowę na finansowanie i kończymy specyfikację przetargową na wybór wykonawcy – informuje. Spółka zakłada, że przetarg uda się ogłosić do końca kwietnia.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij