NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koleje Wielkopolskie bliżej dofinansowania nowej bazy w Wągrowcu

| Jakub Madrjas 28.09.2018 2,3k

Koleje Wielkopolskie bliżej dofinansowania nowej bazy w Wągrowcu
Rys. KW
Spółka Koleje Wielkopolskie planuje rozpoczęcie na początku 2019 r. budowy zaplecza technicznego dla taboru spalinowego w Wągrowcu. Jest blisko otrzymania dofinansowania sięgającego nawet 85% kosztów kwalifikowanych.
Koleje Wielkopolskie już na wiosnę chciały rozpocząć budowę Punktu Utrzymania Taboru szynobusów Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. W zeszłym roku Rada Miasta Wągrowca podjęła decyzję w sprawie bezprzetargowego zbycia miejskiej nieruchomości, na terenie której powstanie nowy zakład, co oznaczało zielone światło, jeśli chodzi o grunty. Budowa jednak opóźniła się.

Teraz przewoźnik informuje o kolejnym poczynionym kroku. W dniu 31 sierpnia zarząd Województwa Wielkopolskiego podjął Uchwałę o identyfikacji projektu pn. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego” realizowanego przez spółkę Koleje Wielkopolskie jako projektu pozakonkursowego w ramach WRPO na lata 2014-2020. Orientacyjny koszt projektu to prawie 50 mln złotych a dofinansowanie może wynosić nawet 85% kosztów kwalifikowanych. Uzyskanie dofinansowania uzależnione jest od spełnienia kryteriów wyboru i zgody instytucji zarządzającej.

Jak informują KW, w nowym Punkcie Utrzymania Taboru planowane jest wykonywanie przeglądów/ serwisowanie taboru spalinowego na poziomie P1, P2, a okazjonalnie (w razie potrzeby) także P3 oraz wykonywanie napraw i modernizacji w mniejszym zakresie. Zakres inwestycji obejmować będzie między innymi: dwutorową halę przeglądową, czterotorową halę postojową, bocznicowy układ torowy a także przebudowę przejazdu kolejowego wraz z rozjazdami przez ul. Leśną w Wągrowcu, stację paliw, automatyczną myjnię szczotkową, urządzenia układu odfekalniania i wodowania pociągów, układ zabezpieczenia przed obladzaniem, urządzenie rozmrażająco–osuszające, instalację magazynowania i dystrybucji piasku, urządzenia do pomiaru profilu koła, symulator jazdy pojazdem trakcyjnym. 

Zakończenie inwestycji według nowego harmonogramu planowane jest na przełomie 2020/2021 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5