NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Wielkopolskie bliżej dofinansowania nowej bazy w Wągrowcu

| Jakub Madrjas 28.09.2018 2,4k

Koleje Wielkopolskie bliżej dofinansowania nowej bazy w Wągrowcu
Rys. KW
Spółka Koleje Wielkopolskie planuje rozpoczęcie na początku 2019 r. budowy zaplecza technicznego dla taboru spalinowego w Wągrowcu. Jest blisko otrzymania dofinansowania sięgającego nawet 85% kosztów kwalifikowanych.
Koleje Wielkopolskie już na wiosnę chciały rozpocząć budowę Punktu Utrzymania Taboru szynobusów Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. W zeszłym roku Rada Miasta Wągrowca podjęła decyzję w sprawie bezprzetargowego zbycia miejskiej nieruchomości, na terenie której powstanie nowy zakład, co oznaczało zielone światło, jeśli chodzi o grunty. Budowa jednak opóźniła się.

Teraz przewoźnik informuje o kolejnym poczynionym kroku. W dniu 31 sierpnia zarząd Województwa Wielkopolskiego podjął Uchwałę o identyfikacji projektu pn. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego” realizowanego przez spółkę Koleje Wielkopolskie jako projektu pozakonkursowego w ramach WRPO na lata 2014-2020. Orientacyjny koszt projektu to prawie 50 mln złotych a dofinansowanie może wynosić nawet 85% kosztów kwalifikowanych. Uzyskanie dofinansowania uzależnione jest od spełnienia kryteriów wyboru i zgody instytucji zarządzającej.

Jak informują KW, w nowym Punkcie Utrzymania Taboru planowane jest wykonywanie przeglądów/ serwisowanie taboru spalinowego na poziomie P1, P2, a okazjonalnie (w razie potrzeby) także P3 oraz wykonywanie napraw i modernizacji w mniejszym zakresie. Zakres inwestycji obejmować będzie między innymi: dwutorową halę przeglądową, czterotorową halę postojową, bocznicowy układ torowy a także przebudowę przejazdu kolejowego wraz z rozjazdami przez ul. Leśną w Wągrowcu, stację paliw, automatyczną myjnię szczotkową, urządzenia układu odfekalniania i wodowania pociągów, układ zabezpieczenia przed obladzaniem, urządzenie rozmrażająco–osuszające, instalację magazynowania i dystrybucji piasku, urządzenia do pomiaru profilu koła, symulator jazdy pojazdem trakcyjnym. 

Zakończenie inwestycji według nowego harmonogramu planowane jest na przełomie 2020/2021 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5