NUMER 03/2020
NUMER 05/2020
Temat numeru:
Koronawirus a kolej
szukaj
Śledź nas:

Koleje Wielkopolskie rozszerzają działalność i zatrudniają maszynistów. Są napięcia płacowe w spółce

| Jakub Madrjas 24.10.2019 109

Koleje Wielkopolskie rozszerzają działalność i zatrudniają maszynistów. Są napięcia płacowe w spółce
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Od kilku dni podawane są informacje o możliwym strajku w Kolejach Wielkopolskich. Na razie to oddolna inicjatywa pracowników i dopiero mają do niej dołączyć związki zawodowe. Przyczyną niepokojów jest zatrudnianie przez spółkę nowych maszynistów, w celu uruchomienia w nowym rozkładzie jazdy kolejnych połączeń.
Informacja o możliwym "strajku" pojawiła się na profilu Spotted: Koleje Wielkopolskie w zeszły czwartek. "Drużyna trakcyjna Kolei Wielkopolskich pragnie przeprosić Państwa za utrudnienia w ruchu pociągów, które nastąpią w najbliższym czasie, prawdopodobnie listopad. Nauczyciele, policjanci, lekarze, przyszedł czas na nas aby zadbać o swoje zdrowie. Walczymy o równe traktowanie jeśli chodzi o płace na tym samym stanowisku. Nie zgadzamy się na to aby nowo przyjęte osoby z innych spółek, zarabiały od 600 do 900 zł więcej od nas, Maszynistów, którzy budowali ta spółkę od zera. Żeby było jasne koledzy maszyniści z zaprzyjaźnionych spółek, nikt nie ma pretensji do Was, przychodzicie uzgadniacie warunki to jest ok, nie jest ok to jak nasza władza traktuje nas. Pozdrawiamy i przepraszamy za utrudnienia. Prawdopodobna przerwa w ruchu potrwa 2 tyg." – czytamy na profilu.

Oddolna inicjatywa


W rozmowie z "Głosem Wielkopolski" Piotr Senk, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Spółki Koleje Wielkopolskie przyznaje, że pracownicy szykują się do protestu. – Ta wiadomość i chęć organizacji protestu były oddolną inicjatywą samych pracowników, do której my, jako związek zawodowy, się przyłączymy. Cieszymy się jednak, że grupa maszynistów sama postanowiła też coś zrobić – mówi Piotr Senk. Wyjaśnia, że wynagrodzenie dla nowych maszynistów, zatrudnianych do prowadzenia dostarczanych spółce nowych Elfów, jest znacząco wyższe od tych, którzy w pracują w Kolejach Wielkopolskich od lat. – Wśród maszynistów wrze. Odważnie mogę powiedzieć, że zorganizuje się na pewno ok. 40 osób. To powinno wystarczyć, by był problem z obsadzeniem pociągów – mówi Piotr Senk.

Wicemarszałek Wojciech Jankowiak zapewnił gazetę, że problemów z realizacją rozkładu nie będzie, bo protestujących zastąpić będą mogli inni pracownicy. Dodał, że nowi pracownicy nie zarabiają więcej, niż obecni. Z kolei prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz poinformował "Rynek Kolejowy", że wszystkie grupy zawodowe zatrudnione w spółce otrzymały w bieżącym roku podwyżki wynagrodzeń. Stwierdził też, że nie będzie komentował pomysłu na wyłudzanie zwolnień lekarskich w celu wszczęcia protestu.

Jest przetarg na obsługę trakcyjną

Co ciekawe, Koleje Wielkopolskie ogłosiły właśnie przetarg na obsługę drużynami trakcyjnymi pociągów typu EN57AKW i EN57AL na okres nowego rozkładu jazdy. Jak wyjaśnia prezes Wilkanowicz, chodzi o przejściowe wsparcie dla spółki. Część maszynistów, których chce zatrudnić przewoźnik musi zakończyć szkolenia. Jest też grupa osób, z którymi spółka podpisała umowy przyrzeczenia. Zanim pojawią się w Kolejach Wielkopolskich, potrzebna jest obsługa trakcyjna dla dodatkowych połączeń; przewoźnik będzie bowiem zwiększał swoją pracę eksploatacyjną. – Takie rozwiązanie stosowaliśmy już w przeszłości – przypomina prezes Wilkanowicz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (763)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (763)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2020
NUMER 05/2020
W majowym raporcie poruszamy najgorętszy obecnie temat związany z transportem szynowym w czasie pandemii. Zastanawiamy się, jak szalejąca epidemia wpłynęła na koleje w regionach, w całym kraju a także za granicą. Przyglądamy się, w jaki sposób kolej pomagała w akcji #LOTdoDomu. Ponadto, analizujemy scenariusze wyjścia kolei z kryzysu, pochylamy się nad przyszłością całej branży po powrocie do normalności.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5