NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Koleje Wielkopolskie pojadą do Piły

| Michał Szymajda 20.09.2019 375

Koleje Wielkopolskie pojadą do Piły
Nowe Elfy 2 pojadą także do PiłyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od grudnia 2019 z Poznania do Piły pojedziemy pociągami regionalnymi Kolei Wielkopolskich. Przewozy Regionalne ze stolicy Wielkopolski także dojadą do tego miasta, ale tylko w ramach połączeń wykraczających poza województwo wielkopolskie.
Projekt rozkładu jazdy dla połączeń regionalnych na zmodernizowanej linii kolejowej 354 z Poznania do Piły jest już dostępny na Portalu Pasażera. Z przedstawionych danych wynika, że między miastami, poza pociągami PKP Intercity, poruszać się będzie 7 par pociągów Kolei Wielkopolskich. Będą one uzupełnione ofertą realizowaną przez Przewozy Regionalne, w sile 5 par połączeń, które wykraczają poza granicę województwa i kończą bieg w Szczecinku, Kołobrzegu lub w Koszalinie.

– Zakładaliśmy, jako województwo, że będziemy utrzymywali równowagę, jeśli chodzi o zadania przewozowe dla operatorów. 50 procent miały realizować Koleje Wielkopolskie, 50 procent Przewozy Regionalne. Natomiast nie ukrywam, że z Przewozami Regionalnymi mamy pewnie problem jeśli chodzi o rozliczenia poszczególnych elementów kosztów. To nas skłania do tego, żeby większą pracę przewozową powierzać Kolejom Wielkopolskim, dlatego, że mamy pełen wgląd do tego w jaki sposób kształtuje się bilans ekonomiczny tej spółki – powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

Jankowiak podkreślił, że województwo mogło przekazać Kolejom Wielkopolskim na linii pilskiej całą pracę. – Na dłuższych odcinkach, wykraczających poza województwo, nadal będą jeździć Przewozy Regionalne, natomiast połączenia w zasięgu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej będą obsługiwać Koleje Wielkopolskie – dodał Wojciech Jankowiak.

Do Piły jeździć będą przede wszystkim nowe pociągi elektryczne Elf 2, których pięć wejdzie do ruchu do grudnia 2019. Kolejnych 5 zostanie dostarczonych do połowy 2020 roku. 95 kilometrowy dystans pomiędzy miastami, po w dużej mierze jednotorowej, ale świeżo zmodernizowanej linii, przejadą w czasie 1 godziny i 38 minut. To o ponad 20 minut szybciej niż jeszcze przed dwoma laty. Linię, której parametry będą jeszcze poprawiane, zmodernizowano z pieniędzy wojewódzkich i z Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Liczymy na to, że po zakończeniu modernizacji magistrali z Poznania do Szczecina, jako przewoźnik pojawimy się również na odcinku ze stolicy województwa do Krzyża – powiedział prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (723)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (723)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5