Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie nie wydzierżawią czterech ezt. Nikt nie chciał ich pożyczyć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Wielkopolskie nie wydzierżawią czterech ezt. Nikt nie chciał ich pożyczyć
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plEN57 Feniks w poznańskim FPS
Przetarg Kolei Wielkopolskich na dzierżawę czterech ezt nie udał się. Nie zgłosił się żaden oferent, który chciałby spółce pożyczyć elektryczne pojazdy zdolne pojechać z prędkością przynajmniej 120 km/h.

Przetarg KW ogłosiły w marcu. Przewoźnik chce posiadać rezerwę taborową w momencie w którym posiadane przez niego Elfy z Pesy, zaczną przechodzić naprawy i przeglądy poziomu P4, połączone z modernizacją. Oczywiście nie wszystkie na raz, ale partiami.

– Taboru nam starczy, ale chcieliśmy posiadać rezerwę na wypadek nieoczekiwanych zdarzeń. Sytuacja jest świeża i dopiero będziemy się naradzać co zrobimy dalej. Możliwe, że powtórzymy przetarg, bądź poszukamy innych rozwiązań – powiedział Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolski.

Przewoźnik poszukiwał na rynku pojazdów, które oferowały by nieco wyższy komfort przejazdu (klimatyzacja, system informacji pasażerskiej, toalety w obiegu zamkniętym) i parametry trakcyjne niż EN57. W grę wchodziły np. zmodernizowane EN57 z silnikami asynchronicznymi, ale takich pojazdów KW nikt nie zaoferował. W ostateczności KW mogą w tej sytuacji zwrócić się do Arrivy RP, która użycza już jej obecnie cztery pojazdy spalinowe. Ich pojemność jest jednak mniejsza niż oczekiwana w zakończonym właśnie przetargu (przynajmniej 160 osób).

Pierwsze Elfy 2 z przewoźnik ma zacząć otrzymywać , zgodnie z ustaleniami z marca 2019, wczesną jesienią 2019. Łącznie wielkopolski urząd marszałkowski zamówił 10 oraz, w ramach innego przetargu, kolejne 5 pojazdów (z opcją na zakup dwóch kolejnych). Wszystkie dostawy są opóźnione.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5