Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie naprawią drugie "żelazko"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Wielkopolskie naprawią drugie "żelazko"
fot. JRSA105-002 w bazie KW w Zbąszynku w sierpniu 2023 roku
Koleje Wielkopolskie biorą się za naprawę główną drugiego pojazdu SA105, o numerze 002. Przewoźnik wykona część prac, natomiast pozostały zakres ma zrealizować firma wybrana w ramach ogłoszonego przetargu. Szynobus powinien wrócić na tory w 3 kwartale przyszłego roku.

Jak dowiadujemy się od prezesa Kolei Wielkopolskich, Marka Nitkowskiego, przewoźnik wyremontuje drugie wielkopolskie żelazko, a więc szynobus SA105-002. Województwo wielkopolskie jest właścicielem dwóch pojazdów z serii SA105 i jednocześnie pierwszych, jakie zbudowano dla obsługi regionu.

Egzemplarz o numerze 001 został wyremontowany przez Koleje Wielkopolskie w 2021 roku i od tego czasu kursuje na odcinkach linii kolejowych wokół Leszna i Ostrowa Wielkopolskiego. Teraz dołączy do niego drugi pojazd, który do tej pory oczekiwał na decyzję w sprawie dalszej przyszłości w bazie KW w Zbąszynku.

Jak mówi nam prezes przewoźnika, spółka zrealizuje naprawę tego pojazdu wespół z innym podmiotem, który wykona część prac, dotyczących głównie wnętrza jednostki.

– My zajmiemy się m.in regeneracją i naprawą silnika spalinowego, powerpacka, zestawów kołowych czy sprzęgów czołowych. Do innych obszarów naprawy i będziemy chcieli pozyskać podwykonawcę, dlatego ogłosiliśmy postępowanie konkursowe na ten zakres naprawy – mówi Marek Nitkowski.

O zakresie prac mówi nam też Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego, a więc właściciela pojazdu.

– Autobus szynowy SA105-002 poddany zostanie naprawie okresowej P5 zgodnie z zakresem określonym w Dokumentacji Systemu Utrzymania. Dodatkowo w pojeździe obligatoryjnie zostaną wykonane następujące prace, a więc wymiana systemu informacji pasażerskiej, wymiana systemu monitoringu, wymiana podłogi, elementów wyłożenia ścian i sufitów wraz z oświetleniem oraz wymiana foteli pasażerskich i maszynisty – mówi wicemarszałek Jankowiak.

Prezes Nitkowski szacuje, że cała naprawa główna drugiego “żelazka” powinna zakończyć się w 3 kwartale przyszłego roku.

Zarówno właściciel, UMWW, jak i Koleje Wielkopolskie przyznają, że docelowo oba szynobusy z serii SA105 mają kursować połączone w jeden skład, i będą alternatywą dla spalinowego zespołu trakcyjnego SA108.

– Ze względu na liczbę dostępnych miejsc w tym pojeździe oraz popyt na usługę przewozu, zaplanowano wykorzystanie każdego z SA105 także na innych odcinkach linii – dodaje Marek Nitkowski.

Nieistniejący już poznański ZNTK Poznań wyprodukował łącznie siedem pociągów z serii SA105. Poza dwoma jednostkami kursującymi w Wielkopolsce cztery inne należą do województwa lubuskiego, a siódma jest własnością województwa podlaskiego.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dwa lubuskie “żelazka” idą do remontu

Tabor i technika

Dwa lubuskie “żelazka” idą do remontu

Jakub Rösler 21 marca 2022

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Tabor i technika

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Jakub Rösler 08 lutego 2022

SA105 wrócił na wielkopolskie tory po modernizacji

Tabor i technika

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

Przetargi

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

jm, ms, Rynek-Kolejowy.pl 18 sierpnia 2015

Lubuski SA105 do modernizacji

Tabor i technika

Lubuski SA105 do modernizacji

jm, Rynek Kolejowy 16 lutego 2015

SA105-001 przejdzie modernizację

Tabor i technika

SA105-001 przejdzie modernizację

jm, Rynek Kolejowy 04 sierpnia 2015

Zobacz również:

Dwa lubuskie “żelazka” idą do remontu

Tabor i technika

Dwa lubuskie “żelazka” idą do remontu

Jakub Rösler 21 marca 2022

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Tabor i technika

Wielkopolska chce remontować SA105-002

Jakub Rösler 08 lutego 2022

SA105 wrócił na wielkopolskie tory po modernizacji

Tabor i technika

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

Przetargi

Wielkopolski SA105 do modernizacji. Jaki będzie zakres remontu?

jm, ms, Rynek-Kolejowy.pl 18 sierpnia 2015

Lubuski SA105 do modernizacji

Tabor i technika

Lubuski SA105 do modernizacji

jm, Rynek Kolejowy 16 lutego 2015

SA105-001 przejdzie modernizację

Tabor i technika

SA105-001 przejdzie modernizację

jm, Rynek Kolejowy 04 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5