Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Ołeksandr Kubrakow, wicepremier Ukrainy, wizytował efekty prac ukraińskich kolejarzy przy granicy z Polską. W ciągu zaledwie kilku miesięcy Ukrzaliznycia przeprowadziła remont odcinków Sambor – Chyrów, Chyrów – Niżankowice (granica z Polską) oraz Chyrów – Starżawa – granica państwa.

– Łącznie wyremontowaliśmy prawie 70 kilometrów torów i 10 mostów. Po remoncie jest infrastruktura dworcowa i perony pasażerskie w Chyrowie, Niżankowicach i w Starżawie. Na wykonanie wszystkich prac potrzebowaliśmy niecałego roku. To rekordowe tempo – powiedział Kubrakow.

– Dzięki realizacji tych projektów znacząco zwiększymy przepustowość naszej zachodniej granicy, a w szczególności jej kluczowego kierunku – Polski. Uzyskaliśmy nowe możliwości dla transportu towarów, mamy dodatkowe szlaki logistyczne dla pomocy międzynarodowej na Ukrainę oraz przyspieszenie praktycznej integracji Ukrainy z rynkiem europejskim – powiedział Kubrakow.

Co ważne – odcinek niemal od granicy z Polską przez Starżawę do Chyrowa odbudowano w standardzie „europejskim” (położono 9 kilometrów toru o szerokości 1435 mm), więc po linii wciąż będą mogły w przyszłości bez przeszkód pojechać pociągi z Sanoka i Zagórza. Oczywiście, o ile urząd marszałkowski Podkarpacia będzie chciał takie uruchomić, a PLK naprawi odcinek od Ustrzyk do Krościenka, do granicy państwowej. Z kolei na linii 102, od Chyrowa po Niżankowice, położono tor ze splotem, po którym mogą jeździć pociągi o rozstawie osi 1520 i 1435 mm (niestety o splocie od Przemyśla do Niżankowic, przy okazji remontu, nie pomyśleli Polacy, którzy położyli tor 1435 mm) Od Chyrowa do Sambora jest nowy tor szeroki.

Minister przypomniał, że w 2022 r. zakończono przebudowę i elektryfikację odcinka Kowel – Izów – granica z Polską. – Zamiana trakcji na tym odcinku na elektryczną znacznie usprawnia logistykę między Ukrainą a Polską, a liczba par pociągów kursujących dziennie do krajów europejskich może w przyszłości osiągnąć 14 – powiedział Kubrakow. Niestety, PKP LHS nie ma planów elektryfikacji fragmentu polskiego odcinka do Hrubieszowa, więc zmiana lokomotywy i tak jest potrzebna.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5