Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
17-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Ołeksandr Kubrakow, wicepremier Ukrainy, wizytował efekty prac ukraińskich kolejarzy przy granicy z Polską. W ciągu zaledwie kilku miesięcy Ukrzaliznycia przeprowadziła remont odcinków Sambor – Chyrów, Chyrów – Niżankowice (granica z Polską) oraz Chyrów – Starżawa – granica państwa.

– Łącznie wyremontowaliśmy prawie 70 kilometrów torów i 10 mostów. Po remoncie jest infrastruktura dworcowa i perony pasażerskie w Chyrowie, Niżankowicach i w Starżawie. Na wykonanie wszystkich prac potrzebowaliśmy niecałego roku. To rekordowe tempo – powiedział Kubrakow.

– Dzięki realizacji tych projektów znacząco zwiększymy przepustowość naszej zachodniej granicy, a w szczególności jej kluczowego kierunku – Polski. Uzyskaliśmy nowe możliwości dla transportu towarów, mamy dodatkowe szlaki logistyczne dla pomocy międzynarodowej na Ukrainę oraz przyspieszenie praktycznej integracji Ukrainy z rynkiem europejskim – powiedział Kubrakow.

Co ważne – odcinek niemal od granicy z Polską przez Starżawę do Chyrowa odbudowano w standardzie „europejskim” (położono 9 kilometrów toru o szerokości 1435 mm), więc po linii wciąż będą mogły w przyszłości bez przeszkód pojechać pociągi z Sanoka i Zagórza. Oczywiście, o ile urząd marszałkowski Podkarpacia będzie chciał takie uruchomić, a PLK naprawi odcinek od Ustrzyk do Krościenka, do granicy państwowej. Z kolei na linii 102, od Chyrowa po Niżankowice, położono tor ze splotem, po którym mogą jeździć pociągi o rozstawie osi 1520 i 1435 mm (niestety o splocie od Przemyśla do Niżankowic, przy okazji remontu, nie pomyśleli Polacy, którzy położyli tor 1435 mm) Od Chyrowa do Sambora jest nowy tor szeroki.

Minister przypomniał, że w 2022 r. zakończono przebudowę i elektryfikację odcinka Kowel – Izów – granica z Polską. – Zamiana trakcji na tym odcinku na elektryczną znacznie usprawnia logistykę między Ukrainą a Polską, a liczba par pociągów kursujących dziennie do krajów europejskich może w przyszłości osiągnąć 14 – powiedział Kubrakow. Niestety, PKP LHS nie ma planów elektryfikacji fragmentu polskiego odcinka do Hrubieszowa, więc zmiana lokomotywy i tak jest potrzebna.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Prawo i polityka

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Roman Czubiński 08 października 2025

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Prawo i polityka

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Roman Czubiński 08 października 2025

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij