Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników
Fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
Zgodnie z zapowiedziami z ubiegłego roku, rząd Ukrainy zezwolił na przejmowanie majątku rosyjskich przewoźników kolejowych, którzy operowali na terytorium Ukrainy i w momencie rosyjskiej, pełnoskalowej inwazji, posiadali swój tabor w Ukrainie.

– Obecnie na torach Ukrainy znajduje się 15 tysięcy rosyjskich wagonów, głównie towarowych. Należą do 250 firm. W pierwszym etapie sporządzamy listę właścicieli wagonów, którzy są związani z putinowską Rosją. Procedura zajmie trochę czasu, więc już ją rozpoczęliśmy – powiedział Aleskandr Kamyszyn, cytowany przez ukraińską agencję prasową Unian. Kamyszyn w ukraińskim rządzie właśnie obejmuje urząd Ministra Strategicznych Gałęzi Przemysłu. Dotąd był prezesem Ukraińskich Kolei.

Wagony towarowe należą do państwowego banku VTB (VEB-Leasing i VTB-Leasing), do Gazpromu (Gazpromtrans), „GTLK” czy do Sbierbanku. Tylko liczba ich pojazdów, pozostawiony w zaatakowanym kraju, sięga ponad 3 tysięcy. To głównie węglarki, ale też wagony do przewozu oleju napędowego, czy materiałów niebezpiecznych oraz wagony platformy.

O planie przejęciu rosyjskich wagonów poinformowano dokładnie rok temu. To nie tylko forma rewanżu, ale też odpowiedź na realne problemy z ilością i stanem posiadanego taboru własnego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij