NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]

| Michał Szymajda 10.02.2020 6k

Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]
Fot. ZSSK
Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]
Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]
Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]
Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]
Pierwszy z 25 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych RegioPanter został zaprezentowany szerszej publiczności przez Koleje Słowackie. Wkrótce zacznie obsługiwać połączenia kolejowe, także do polskiego Zwardonia.
Prezentacja pierwszego z czteroczłonowych RegioPanter miała miejsce 6 lutego. Przetarg na dostawę 25 zespołów trakcyjnych wygrała Škoda Transportation w konsorcjum z miejscowym niewielkim producentem taboru: ŽOS Trnava. Pojazdy różnią się nieco wyglądem od wyprodukowanych do tej pory RegioPanter. W słowackim pojeździe inne są np. oprawy reflektorów czołowych.

Za 25 ezt Słowacy zapłacą łącznie 160 milionów euro. W przetargu  czesko-słowackie konsorcjum pokonało, nie bez problemów, Stadlera, który chciał produkować dla ZSSK pojazdy w Polsce.

Nowe regionalne pojazdy są przeznaczone do pracy na wszystkich zelektryfikowanych liniach Słowacji do prędkości 160 km/h i pod siecią trakcyjną dwóch napięć: 3 kV i 25 kV. 12 sztuk trójczłonowych ezt będzie miało długość 80 metrów i pojemność 247 miejsc, a druga wersja, czteroczłonowa o długości 106 metrów, pomieści 343 osoby. Człony w obu przypadkach osadzone są na dwóch osobnych wózkach, a nie tak jak np. w Impulsach czy Elfach: na wózkach Jacobsa.

Pierwotnie ezt miały być gotowe do wyjazdu z pasażerami już w marcu 2020, regularne połączenia zaczną wykonywać jednak dopiero od czerwca. Zobaczymy je także w Polsce, z uwagi na to, że na kursach z Żyliny dotrą przez Czadcę do Zwardonia. Z Żyliny będą kursować także do Trenczyna i Liptowskiego Mikulaszu. Więcej na temat pojazdów pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Słowacja (148)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Słowacja (148)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5