Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jakie są nowe RegioPantery Skody dla CD?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
24-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Najważniejszą premierą na tegorocznych targach Rail Business Days w Ostravie z punktu widzenia narodowego przewoźnika České Dráhy był trzyczłonowy elektryczny zespół trakcyjny RegioPanter drugiej generacji.

To część ogromnego kontraktu ramowego na 110 nowych, dwu i trzyczłonowych zespołów trakcyjnych. Został od podpisany w 2020 roku, a w ubiegłym roku CD potwierdziły realizację wszystkich opcji. Cały kontrakt wart jest 3,6 miliarda koron.

Dwuczłonowa wersja RegioPanter dla CD została zaprezentowana jeszcze w 2020 roku. Na wersję trzyczłonową serii 640 trzeba było czekać dużo dłużej - została zaprezentowana dopiero teraz. Podobnie jak dwuczłonowa wersja, jest ona osadzona na wózkach klasycznych, co oznacza dłuższe człony - i pojemność 234 miejsc siedzących. CD zamówiły ich sześćdziesiąt.

Co wyróżnia RegioPanterę?


Z trzech zaprezentowanych na targach jednostek regionalnych (pozostałe to spalinowy RegioFox dla CD i Elf.eu dla RegioJet, oba produkcji Pesy), pociąg Skody ma najbardziej stonowany wystrój wnętrza, co podkreśla okleina drewnopodobna. Pozytywnie można ocenić lokalizację śmietników (z segregacją) i dodatkowe przyciski przystanków na żądanie.

Z drugiej strony, pojazd ma zdecydowanie gęściej umiejscowione fotele niż konkurencji, w których częściej zastosowano układ naprzemienny. Lokalizacja gniazdek czy przycisku alarmowego SOS (pod siedzeniem) sprawia wrażenie przypadkowej, a podzielona schodami strefa 1 klasy - ciasnej i dodanej na siłę. Najbardziej fatalne jest jednak mikroskopijne miejsce dla wózków dziecięcych, w którym wózek zmieści się chyba tylko w pozycji złożonej.

Start już wkrótce

Zwiedzając zaprezentowane przez Czechów pojazdy, uderza znaczna różnica względem taboru zamawianego w Polsce. Nasi południowi sąsiedzi nie wymagają ani całkowicie płaskiej podłogi (pojazdy są dostępne dla niepełnosprawnych poza strefami nad wózkami) ani oddzielnych drzwi do kabin maszynisty, ani modnych ostatnio w Polsce, ale zabierających dużą przestrzeń kabin konduktorskich. Wybrano prostsze, ale funkcjonalne rozwiązania maksymalizujące efekt wydanych pieniędzy.

Jak nowy, trzyczłonowy RegioPanter spisze się z pasażerami? Jeszcze w tym miesiącu dwie jednostki mają zacząć kursować między Ostrawą a Opawą. Z kolei dwuczłonowe jednostki kursują w Wysoczynie od początku maja i wkrótce dołączą do nich cztery kolejne.

Obie wersje zostały zaprojektowane do prędkości 160 km/h. Ciekawostką są gniazda do ładowania akumulatorów elektrycznych wózków inwalidzkich lub rowerów elektrycznych. Jednostki są wyposażone w najnowocześniejszy europejski system sterowania ETCS oraz system łączności GSM-R.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Skoda: Duży kontrakt na EZT w Uzbekistanie

Tabor i technika

Skoda: Duży kontrakt na EZT w Uzbekistanie

Roman Czubiński 12 października 2023

Škoda pokazuje pierwszy tramwaj dla Mannheim, Heidelberga i Ludwigshafen

Zintegrowany transport

Skoda Transportation: Duży zysk, ambitne plany

Biznes

Skoda Transportation: Duży zysk, ambitne plany

Roman Czubiński 20 czerwca 2022

Škoda zakończyła dostawy Regio Panter na Słowację

Infrastruktura

Nowe piętrowe zestawy push-pull dla Kolei Czeskich od Škody [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowe piętrowe push-pulle Skody na testach

Tabor i technika

Nowe piętrowe push-pulle Skody na testach

Michał Szymajda 16 kwietnia 2021

Zobacz również:

Skoda: Duży kontrakt na EZT w Uzbekistanie

Tabor i technika

Skoda: Duży kontrakt na EZT w Uzbekistanie

Roman Czubiński 12 października 2023

Škoda pokazuje pierwszy tramwaj dla Mannheim, Heidelberga i Ludwigshafen

Zintegrowany transport

Skoda Transportation: Duży zysk, ambitne plany

Biznes

Skoda Transportation: Duży zysk, ambitne plany

Roman Czubiński 20 czerwca 2022

Škoda zakończyła dostawy Regio Panter na Słowację

Infrastruktura

Nowe piętrowe zestawy push-pull dla Kolei Czeskich od Škody [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowe piętrowe push-pulle Skody na testach

Tabor i technika

Nowe piętrowe push-pulle Skody na testach

Michał Szymajda 16 kwietnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5