Partnerzy serwisu:
Tabor

Koleje Śląskie przegrały w KIO. Nie mogą kupić pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
13-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Koleje Śląskie przegrały w KIO. Nie mogą kupić pociągów
Krajowa Izba Odwoławcza uwzględnila odwołania Newagu i ZNTK Mińsk Mazowiecki i nakazała Kolejom Śląskim unieważnienie czynnoŚci kupna od Railconsult 14 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Polscy producenci twierdzili, że mogą sami dostarczyć pociągi w tej cenie - Teraz powiemy "Sprawdzam!" - zapowiada rzecznik KŚ.

O chęci dokonania zakupu bez przetargu Koleje Śląskie poinformowały w formie ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystoŚci ex ante. Zakup z tzw. wolnej ręki motywowały szczególnymi okolicznoŚciami - krótkim czasem dostępnoŚci oferty włoskiej firmy Railconsult, oraz korzystną ceną. CzternaŚcie dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych miało kosztować 17 220 000 euro.

Newag SA i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie procedury zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagały się odwołania zamówienia. Wskazywały, że nie występują ani warunki korzystnej ceny, ani presji czasu, na które powoływawy się Koleje Śląskie. Przebieg rozprawy relacjonowaliŚmy tutaj.

Koleje Śląskie: Teraz powiemy "sprawdzam!"

- Z pewnoŚcią mamy teraz do wyboru dwie drogi – skorzystać z drogi odwoławczej, lub rozpisać przetarg. Zarząd potrzebuje kilku dni na podjęcie tej decyzji - komentuje na gorąco Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. - Jeżeli rozpiszemy przetarg, obawiamy się tego, co mówiliŚmy wczoraj - że te pojazdy trafią do kolejnej firmy, która sprzeda nam je z marżą - powiedział "Rynkowi Kolejowemu"

- Z drugiej strony, możemy teraz powiedzieć „sprawdzam!”. Na rozprawie odwołujący się podnosili, że mają interes w odwoływaniu się, że rzeczywiŚcie mogą dostarczyć pojazdy podobnej wartoŚci w zbliżonej cenie, w tym samym okresie, i do tego nowe. JeŚli ogłosimy przetarg to wszyscy zobaczmy, czy tak jest w istocie - powiedział rzecznik.

Czy Koleje Śląskie zdążą w tej sytuacji na czas z zamówieniem pociągów do obsługi Tychów podczas remontu Drogi Krajowej nr 1 na początku 2013 roku ?- Jak dotąd w każdej kryzysowej sytuacji w ten czy inny sposób sobie radziliŚmy. Proszę w nas nie wątpić. To jest biznes, ten dzień może nie jest najciekawszy, ale w biznesie takie dni przeplatają się z lepszymi - zakończył Adam Warzecha.

 


 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Spór o prace na LCS Terespol

Infrastruktura

Spór o prace na LCS Terespol

Martyn Janduła 05 lipca 2017

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Formalizm postępowania i jego konsekwencje dla wykonawców

Komentarze

Zobacz również:

Spór o prace na LCS Terespol

Infrastruktura

Spór o prace na LCS Terespol

Martyn Janduła 05 lipca 2017

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Formalizm postępowania i jego konsekwencje dla wykonawców

Komentarze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5