Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich
fot. KDzdj. ilustracyjne
Koleje Dolnośląskie wydzierżawiły Kolejom Śląskim dwa elektryczne zespoły trakcyjne. Pojawiają się pytania, czy biało-żółty przewoźnik ma zbyt dużo taboru?

Od wczoraj miłośnicy kolei wymieniają się zdjęciami zmodernizowanych jednostek EN57, które wyruszyły w trasę z bazy Kolei Dolnośląskich do Katowic. Okazuje się, że są to jednostki, które poprowadzą liniowe pociągi spółki Koleje Śląskie. Potwierdza to także przewoźnik z Katowic, tłumacząc przy okazji, z czego wynikła potrzeba dzierżawy dodatkowych jednostek. Przypomnijmy, że Koleje Śląskie dzierżawią już dodatkowe składy, zasilając swoją flotę między innymi pojazdami Kolei Mazowieckich.

- Dzierżawa pojazdów Kolei Dolnośląskich w tym roku wynika z planowych przeglądów poziomu P4 pojazdów Elf2 oraz wymiany zestawów kołowych w eksploatowanym taborze. O problemach tym związanych rzecznik prasowy informował 30 stycznia kiedy odwołano pociągi Gliwce – Bytom. - Przyczyną utrudnień są prace utrzymaniowo-naprawcze taboru, a konkretnie proces toczenia zestawów. W ubiegłym tygodniu tokarnia, z której korzystamy była wyłączona i pojawiła się dłuższa kolejka pojazdów do toczenia. Sam proces polega na dostosowaniu kół do prawidłowego profilu – informował przewoźnik.

- Koleje Dolnośląskie posiadają tabor do wydzierżawienia i na podstawie prowadzonego postępowania przetargowego nawiązano porozumienie między spółkami — tłumaczy nam teraz Maciej Pezdek z zespołu prasowego Kolei Śląskich. Pojazdami, które wyjechały wczoraj do Katowic są jednostki EN57-1938 oraz EN57-1542.

- Koleje Dolnośląskie operują na wielu liniach, na których prędkość szlakowa jest wyższa, niż 120 km/h. Wraz z zakupem nowych jednostek Elf 2 zapotrzebowanie na jednostki EN57 maleje - tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" dolnośląski przewoźnik.- Jednocześnie jesteśmy w stałym kontakcie z innymi przewoźnikami - i wypełniając misję publiczną - udostępniamy sobie wzajemnie jednostki. Obecnie po Dolnym Śląsku jeżdżą pojazdy spalinowe należące do Arrivy, a pociągi Kolei Dolnośląskich pojawią się teraz na Śląsku - dodaje przewoźnik. 

Warto przypomnieć, że już kiedyś w Kolejach Śląskich jeździło nawet tzw. Endolino, czyli niezmodernizowany EN57 Kolei Dolnośląskich.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5