Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koleje Mazowieckie zamawiają 11 następnych Flirtów. Łącznie będzie ich 146

Dalej Wstecz
Autor:

Stadler

Data publikacji:
16-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Stadler

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Mazowieckie i Stadler Polska podpisały umowę na zakup 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. Dzisiejsza umowa zamyka największy w historii Kolei Mazowieckich projekt inwestycyjny o wartości przekraczającej 4,8 mld zł, obejmujący zakup 75 nowoczesnych pociągów elektrycznych wraz z ich utrzymaniem. Łącznie KM będą miały blisko 150 Flirtów!

– Koleje Mazowieckie to jeden z najnowocześniejszych regionalnych przewoźników w kraju, m.in. dlatego, że cały czas inwestują w nowy tabor. W marcu podpisaliśmy umowę na zakup 14 FLIRT-ów za ponad 905 mln zł, a dziś podpisaliśmy kolejną umowę, tym razem na 11 pociągów. W sumie cały projekt obejmie zakup 75 pociągów, a pierwsze z nich wyjadą na tory już w kwietniu 2026 r. – podkreśla marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę nowych jednostek, lecz także ich utrzymanie, szkolenia z obsługi technicznej oraz pakiety naprawcze.

– Cieszę się, że umowa ramowa na zakup 75 pojazdów FLIRT zostanie zrealizowana w pełnym zakresie. To ważny moment w historii naszej spółki i kolejny krok w kierunku unowocześniania parku taborowego. Zakup 64 pojazdów otrzymał już dofinansowanie ze środków europejskich. Będziemy również aplikować o środki na kolejne 11 jednostek – podkreśla Robert Stępień, prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Mazowieckich.

400 nowych miejsc pracy i dalszy rozwój zakładu w Siedlcach

Wszystkie nowe pojazdy, zaprojektowane przez inżynierów Stadler Polska, zostaną zbudowane w siedleckim zakładzie, przy udziale lokalnych podwykonawców.

– Realizacja pełnego kontraktu ramowego to dla nas wydarzenie o szczególnym znaczeniu. Pozwala kontynuować rozbudowę siedleckiego zakładu i dalej rozwijać naszą lokalną działalność. W tym roku utworzyliśmy w Stadler Polska prawie 400 nowych miejsc pracy, nasz zespół inżynieryjny liczy 100 osób i nadal zwiększamy zatrudnienie. To dobra wiadomość nie tylko dla Stadlera, ale również dla naszych lokalnych partnerów i dostawców, którzy są istotnym ogniwem w realizacji tego projektu – podkreśla Radosław Banach, prezes zarządu Stadler Polska.

Największa flota pojazdów FLIRT w Polsce i komfort podroży na Mazowszu

Realizacja zamówień na 64 pojazdy FLIRT dla Mazowsza przebiega zgodnie z harmonogramem. Obecnie 25 pojazdów znajduje się na różnych etapach produkcji, uruchomienia oraz testów typu. Po dostarczeniu wszystkich 75 pojazdów Koleje Mazowieckie będą dysponować 146 nowoczesnymi pociągami FLIRT – największą flotą tych pojazdów w Polsce. Nowe pociągi w znacznym stopniu przyczyniają się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróży na trasach z Warszawy do miast i miejscowości na Mazowszu.

– Cieszymy się, że nasze pojazdy realnie podnoszą komfort podróżowania na Mazowszu. To dla nas ogromna satysfakcja i motywacja do dalszego rozwoju – dodaje Radosław Banach.

Elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT dla Kolei Mazowieckich wyróżniają się lekką, aluminiową konstrukcją i niskim zużyciem energii. Mogą osiągać prędkość do 160 km/h, a na ich wyposażenie złożą się m.in. klimatyzacja, systemy informacji pasażerskiej, monitoring, defibrylatory oraz sieć Wi-Fi. Pojazdy będą w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności.

Partnerstwo na lata

Współpraca Stadler Polska z Kolejami Mazowieckimi to partnerstwo budowane przez niemal dwie dekady. Pojazdy zamówione w 2006 roku nadal niezawodnie kursują po polskich torach, między innymi na trasie Warszawa-Siedlce. W latach 2020–2023 zakład dostarczył przewoźnikowi 61 jednostek FLIRT. W ramach kontraktów zawartych w latach 2024-2025, Stadler Polska dostarczy Kolejom 75 nowych pociągów FLIRT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy Stadler wystartuje w przetargu na pociągi KDP dla PKP Intercity?

Tabor i technika

Więcej Citylinków dla Utah produkowanych w… Utah

Tabor i technika

Więcej Citylinków dla Utah produkowanych w… Utah

Paulina Piziorska 31 października 2025

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie nie zatrzymają pociągów w Żychlinie

Pasażer

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Roman Czubiński 07 listopada 2025

Pozostałe z wątku:

Czy Stadler wystartuje w przetargu na pociągi KDP dla PKP Intercity?

Tabor i technika

Więcej Citylinków dla Utah produkowanych w… Utah

Tabor i technika

Więcej Citylinków dla Utah produkowanych w… Utah

Paulina Piziorska 31 października 2025

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie nie zatrzymają pociągów w Żychlinie

Pasażer

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: EN57 będą jeździć do 2043 r.

Roman Czubiński 07 listopada 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij