NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Mazowieckie z certyfikatem ECM

| inf. pras. oprac. ms. 30.05.2022 1k

Koleje Mazowieckie z certyfikatem ECM
Fot. M. Szymajda (zdjęcie ilustracyjne)
Koleje Mazowieckie uzyskały certyfikat zgodności dla podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie w zakresie obejmującym pojazdy kolejowe takie jak: lokomotywy, zespoły trakcyjne, autobusy szynowe i wagony pasażerskie.
Otrzymany certyfikat jest efektem wdrożonego w Spółce Systemu Zarządzania Utrzymaniem, który jest elementem IV pakietu kolejowego. Nadzór nad wprowadzaniem i działaniem systemów zarządzania utrzymaniem w Polsce sprawuje Urząd Transportu Kolejowego.

Do opracowania i wdrożenia systemu zarządzania utrzymaniem zobowiązane są tzw. podmioty odpowiedzialne za utrzymanie pojazdów kolejowych. Z kolei system zarządzania utrzymaniem to zestaw procedur i instrukcji, których głównym zadaniem jest zminimalizowanie ryzyka związanego z utrzymaniem pojazdu kolejowego, a także zapewnienie, aby utrzymywane pojazdy były w stanie poruszać się po sieci kolejowej w bezpieczny sposób. W spółce Koleje Mazowieckie został on wdrożony w celu zagwarantowania bezpiecznej eksploatacji pojazdów, poprzez efektywne zarządzanie bezpieczeństwem i ryzykiem procesów utrzymania pojazdów. Wprowadzenie takiego systemu wymagało czasu, ze względu na konieczność utworzenia i zaktualizowania istniejących procedur oraz instrukcji, a także przeprowadzenia odpowiednich szkoleń i weryfikacji wewnątrz spółki. Wynikało to m.in. z faktu, że tabor KM to obecnie ponad 300 pojazdów wielu typów.

– Bezpieczne eksploatowanie pojazdów jest dla nas zawsze absolutnym priorytetem. Opracowany w Kolejach Mazowieckich system zarządzania utrzymaniem i uzyskanie Certyfikatu zgodności dla podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie, stawia nas w szeregu podmiotów gwarantujących bezpieczne użytkowanie taboru. To duża odpowiedzialność i jeszcze większa presja na stałe doskonalenie systemu utrzymania pojazdów kolejowych – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Przygotowania spółki do procesu certyfikacji rozpoczęły się już w pierwszym kwartale 2021 roku. Około pół roku później, został złożony wiosek o otrzymanie certyfikatu ECM. Za koordynację procesu certyfikacji oraz wdrożenie systemu w spółce odpowiadał specjalnie powołany pełnomocnik. Odpowiadał za współpracę wewnątrz spółki oraz kontakt z zewnętrznym organem certyfikującym. Po złożeniu wniosku rozpoczął się proces weryfikacji systemu. Postępowanie dowodowe zostało zakończone w marcu br. Kolejny etap stanowiły prace Komitetu Certyfikującego, którego zadaniem była weryfikacja prawidłowości przeprowadzenia całego procesu. Otrzymany przez Koleje Mazowieckie certyfikat ECM jest ważny do 29 kwietnia 2025 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5