NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK o przyczynach opóźnień na linii radomskiej [uzupełnienie]

| Michał Szymajda 23.07.2021 10,2k

PKP PLK o przyczynach opóźnień na linii radomskiej [uzupełnienie]
Fot. Koleje Mazowieckie
Koleje Mazowieckie przeanalizowały przyczyny powstawania opóźnień na linii radomskiej. Swoje stanowisko przedstawiła też spółka PKP PLK.
Koleje Mazowieckie i PKP Intercity (na razie tylko jedna para pociągów) jako jedyni przewoźnicy pasażerscy czerpią korzyści z otwarcia linii nr 8 między Warką i Radomiem, dzięki czemu nie trzeba już korzystać z tras objazdowych. Niestety, w zasadzie od początku udrożnienia jednego toru w Radomiu rozkład jazdy nie jest realizowany właściwie. Niemal każdego dnia mają miejsce przynajmniej kilkunastominutowe opóźnienia pociągów regionalnych. Spóźnione pociągi wjeżdżające do Radomia sprawiają natomiast, że pociągi z Radomia odjeżdżające muszą czekać na zwolnienie się wciąż jednotorowego szlaku w granicach miasta. Na naszą prośbę Koleje Mazowieckie sprawdziły przyczyny powstawania opóźnień.

– Z przeprowadzonej analizy wynika, że w zdecydowanej większości przypadków przyczyny opóźnienia nie są zależne od przewoźnika, lecz są wynikiem niedostosowania w sposób właściwy infrastruktury do wznowienia przewozów pasażerskich – napisała Donata Nowakowska, rzeczniczka prasowa KM. Z naszych informacji wynika, że nie wszystkie urządzenia srk, świeżo zamontowane na linii, działają jak należy. Przez kilka lipcowych dni były też problemy z zasilaniem sieci trakcyjnej. Bardzo często w teorii przyspieszony „Radomiak” do Warszawy dojeżdża do niej z 60-minutowym opóźnieniem.

– W związku z tą sytuacją Koleje Mazowieckie zwróciły się do PKP Polskich Linii Kolejowych z apelem o podjęcie działań w celu prowadzenia planowego ruchu pociągów. Oczekujemy, że PKP PLK możliwie jak najszybciej wprowadzą korektę do rozkładu jazdy, która pozwoli w miarę planowo realizować rozkład jazdy – dodała Nowakowska.

PKP Polskie Linie Kolejowe, mimo kilkukrotnych próśb o wyjaśnienie z czego dokładnie wynikają opóźnienia na linii 8, nie odniosły się dotąd do sprawy. Więcej na temat modernizacji linii nr 8 i jej statusu piszemy tutaj.

Uzupełnienie: Stanowisko PKP PLK

Dziś otrzymaliśmy stanowisko spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w tej sprawie. Prezentujemy je w całości:
Wpływ na zmiany w komunikacji na linii Warszawa – Radom mają prace, które prowadzi wykonawca urządzeń sterowania ruchem kolejowym firma Thales. W trakcie robót wykonawca informował inwestora o zmianach terminów zakończenia prac. Jak tłumaczył, powodem były problemy z pozyskaniem materiałów. Obecnie wykonawca, firma  Thales, deklaruje, że do końca lipca zakończy prace przy budowie samoczynnej blokady liniowej i rozpocznie testy. Na początku sierpnia sytuacja na linii ustabilizuje się.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5