Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Mazowieckie: PLK skierowała nasz pociąg na tor bez sieci trakcyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Mazowieckie: PLK skierowała nasz pociąg na tor bez sieci trakcyjnej
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)EN57 AKM Kolei Mazowieckich
Sezonowa korekta rozkładu jazdy PKP Polskich Linii Kolejowych już po raz drugi w tym roku rozpoczęła się wielkimi problemami pasażerów w Warszawie. Wstępne ustalenie przyczyn problemów, które rozpoczęły się wcześnie rano w niedzielę 3 września, prowadzą, zdaniem Kolei Mazowieckich, do wniosku, że zarządca linii kolejowych skierował pociąg spółki... na tor bez sieci trakcyjnej.

O wielkich problemach, dorównujących niemal tym, jakie miały miejsce podczas zmiany rozkładu w marcu, PKP Polskie Linie Kolejowe i PGE Energetyka Kolejowa informowały od rana 3 września. – Od razu po zgłoszeniu awarii na miejsce zostały skierowane nasze pociągi sieciowe. Po godzinie 7.00 zostały zabezpieczone trzy uszkodzone pantografy i podjęte prace naprawcze na zerwanej sieci trakcyjnej. Mimo poważnych usterek, już po godzinie 12.00 udało się przywrócić napięcie na trakcji – powiedział Sylwester Szczensnowicz, prezes PGE Energetyka skupiając się na wykonanych pracach, a nie na tym, co zdaniem Kolei Mazowieckich było przyczyną problemów.

– Wstępne ustalenia wskazują na to, że pociąg Kolei Mazowieckich (potrójny zespół trakcyjny EN57 AKM) został skierowany na tor, nad którym nie była zabudowana sieć trakcyjna – powiedziała Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich. Było to dwunaste wyprawienie pociągu na niewłaściwy tor odkąd rejestrujemy takie przypadki od marca tego roku. O poprzednim zdarzeniu tego typu piszemy tutaj.

– Takie skierowanie pociągu, które nie powinno mieć miejsca, bezpośrednio doprowadziło do tego, że 3 pantografy został poważnie uszkodzone a następnie uszkodzona została pozostała sieć trakcyjna. Był to pierwszy pociąg (pociąg służbowy), który wjechał na ten tor, po wielotygodniowej przerwie – dodaje rzeczniczka i podaje efekty zdarzenia.

Z naszej wiedzy wynika, że utrudnienia po tym zdarzeniu były olbrzymie. 20 pociągów miało zostać odwołanych, 18 pojechało w skróconej relacji, 18 w innej relacji (czyli na przykład zamiast przez Śródmieście pojechało przez Centralną – dop. red.), 138 pociągów było opóźnionych na blisko 3,5 tys. minut. Na samym wstępie zniwelowało to pewne pozytywne aspekty nowego rozkładu jazdy, w którym zaplanowano np. skrócenie czasu przejazdu niektórych pociągów, np. do Poznania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Co z postojami pociągów SKA na nowym przystanku Grzegórzki?

Pasażer

Kraków: Co z postojami pociągów SKA na nowym przystanku Grzegórzki?

Kasper Fiszer, Jakub Madrjas 08 września 2023

Premiera IC Koziołek. Z Lublina do Poznania przez Radom

Pasażer

Awaria sieci na warszawskiej średnicy. Duże utrudnienia

Pasażer

Zobacz również:

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

Pasażer

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

inf. pras. Koleje Mazowieckie 16 września 2023

Nowe nazwy pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich

Pasażer

Przetarg na hybrydowe pociągi dla Mazowsza unieważniony po jednym dniu

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Kraków: Co z postojami pociągów SKA na nowym przystanku Grzegórzki?

Pasażer

Kraków: Co z postojami pociągów SKA na nowym przystanku Grzegórzki?

Kasper Fiszer, Jakub Madrjas 08 września 2023

Premiera IC Koziołek. Z Lublina do Poznania przez Radom

Pasażer

Awaria sieci na warszawskiej średnicy. Duże utrudnienia

Pasażer

Zobacz również:

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

Pasażer

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

inf. pras. Koleje Mazowieckie 16 września 2023

Nowe nazwy pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich

Pasażer

Przetarg na hybrydowe pociągi dla Mazowsza unieważniony po jednym dniu

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5