NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Koleje Mazowieckie: Firma kontrolerska wybrana bez przetargu. „Jesteśmy zadowoleni”

| Roman Czubiński 22.06.2021 3,7k

Koleje Mazowieckie: Firma kontrolerska wybrana bez przetargu. „Jesteśmy zadowoleni”
fot. KF
Mazowiecki przewoźnik regionalny od początku swego istnienia nie zmienił firmy kontrolującej bilety ani nie ogłosił przetargu, który by to umożliwił. KM nie widzą potrzeby zmiany tego stanu, nie ujawniają jednak, ile kosztuje współpraca z ZW „Renoma”. Przewoźnik nie wyklucza jednak powołania w przyszłości własnej struktury zajmującej się kontrolą.
Na początku czerwca KM w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych Sejmiku Wojewódzkiego ujawniły, że firma ZW Renoma – kontrolująca bilety w pociągach przewoźnika od czasu jego powstania w roku 2004 – nie została wybrana w konkurencyjnym przetargu. Spółka kontynuuje współpracę nawiązaną jeszcze przez jej poprzednika – mazowiecki oddział PKP Przewozy Regionalne. Kontrakt jest bezterminowy, a rozwiązania go nie planuje żadna ze stron.

Dlaczego przewoźnik nie planuje ogłosić przetargu na wybór firmy kontrolerskiej, choćby w celu porównania dostępnych na rynku ofert? – Koleje Mazowieckie są zadowolone z jej [tzn. współpracy z Renomą – przyp. RC] efektów – odpowiada rzecznik spółki Donata Nowakowska. – Kontrolerzy przeprowadzają kontrole na wszystkich liniach obsługiwanych przez KM, a ich działania przynoszą wymierne efekty ekonomiczne. Mamy wypracowane sposoby postępowania i system kontroli. Firma szybko i elastycznie reaguje na potrzeby, jakie zgłaszamy – deklaruje rzecznik.

Nasza rozmówczyni nie odpowiada na pytania o zmiany w zasadach współpracy z firmą (waloryzacja stawek, rozszerzenie zakresu usług, procedury postępowania podczas kontroli etc.) w latach 2004-2021. Jak twierdzi, zagadnienia te stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. – Pracownicy Firmy ZW „Renoma” są zobowiązani do przestrzegania zasad kontroli, a także wypełniania swoich obowiązków należycie z zachowaniem odpowiedniego poziomu kultury. Współpracujemy w zakresie szkolenia pracowników z zasad obsługi klienta. W przypadku ujawnienia niewłaściwego postępowania kontrolera są wobec niego wyciągane konsekwencje. Pragnę jednak zaznaczyć, że liczba skarg związanych z niewłaściwym zachowaniem kontrolerów spadła – w 2020 roku było ich 42, z czego 5 zostało uznanych za zasadne – informuje tylko Nowakowska. W lokalnych mediach co jakiś czas pojawiają się natomiast informacje o arogancji kontrolerów i o niesłusznym nakładaniu kar na podróżnych.

Kontynuacja współpracy z Renomą nie jest jednak jedynym rozwiązaniem, rozważanym przez KM na przyszłość. – Rozważamy różne opcje, w tym także powołanie własnego organu kontrolnego – ujawnia rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1044)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1044)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5