NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koleje Małopolskie zapowiadają powrót do Sędziszowa w tym roku

| Martyn Janduła 24.04.2017 570

Koleje Małopolskie zapowiadają powrót do Sędziszowa w tym roku
fot. Martyn Janduła
Pod koniec marca doszło do roszad na stanowisku prezesa Kolei Małopolskich. Grzegorz Stawowy piastuje to stanowisko już od trzech tygodni. Został przez lokalnych dziennikarzy zapytany o plany rozwoju spółki. Jednym z celów jest powrót KMł na trasę do Sędziszowa.
Roszady na stanowisku prezesa miały miejsce 30 marca 2017 roku. Stanowisko objął Grzegorz Stawowy, radny miasta Krakowa. Po spotkaniach nowego prezesa z marszałkiem województwa, regionalne media zapytały Stawowego o plany rozwoju Kolei Małopolskich. Dziennikarz z Lovekrakow.pl poprosił o podanie, jakie cele stawia przed sobą nowy prezes spółki. W odpowiedzi padły cztery najważniejsze punkty, które Stawowy zamierza zrealizować w najbliższym czasie.

Celem odzyskanie Sędziszowa

Na pierwszym miejscu znalazła się chęć powrotu samorządowego przewoźnika na trasę Sędziszów – Kraków. Samorządowy przewoźnik borykał się z problemem niewystarczającej liczby taboru oraz pracowników do obsługi połączeń w województwie. Marszałek liczył na pomoc innych spółek, co było przyczyną konfliktu z Przewozami Regionalnymi. Na mocy porozumień spółka marszałka straciła część swoich dotychczasowych tras.

Padło zatem pytanie dziennikarza, jak przewoźnik zamierza odzyskać trasę do Sędziszowa. – Cały świat w przewozach kolejowych kręci się w cyklu jednorocznym, między zmianami rozkładu jazdy, co zwyczajowo następuje w grudniu. W ramach nowego rozkładu, jeśli będziemy mieć odpowiednią ilość taboru, ludzi do obsługi, jeśli będą spełnione wszystkie wymogi formalne, których jest bardzo dużo, to zakładamy, że urząd marszałkowski pozwoli Kolejom Małopolskim być głównym przewoźnikiem na tej trasie – wyjaśnił Stawowy. Dodał, że trwa obecnie rekrutacja nowych osób. Dodatkowo przewoźnik prowadzi szkolenia piętnastu nowych kierowników pociągów, a w planach są kolejne. Wszystko po to, żeby przygotować spółkę do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy w grudniu.

Więcej tras

Sędziszów to nie jedyna trasa, którą Koleje Małopolskie zamierzają obsługiwać. Spółka czeka też na otwarcie łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Stawowy deklaruje, że jak tylko będzie to możliwe od strony technicznej, spółka otworzy połączenie do Skawiny. Otwarcie tej trasy pozwoli także na większą integrację biletową z miastem, dzięki otwarciu większej liczby przystanków kolejowych w Krakowie. Prezes spółki zapowiedział rozmowy z władzami miasta odnośnie zintegrowanego biletu na transport miejski i kolej, który mógłby pojawić się wraz z grudniowym rozkładem jazdy.

Ponadto w planach jest także rozwinięcie działalności spółki i uruchomienie w dłuższej perspektywie połączenia do Katowic i do Warszawy. Wśród innych planów jest także budowa zaplecza techniczno-serwisowego. – Inwestycja jest kluczowa z punktu widzenia długofalowego działania spółki – podkreślił Stawowy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (618)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (618)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5