Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje Małopolskie zapowiadają powrót do Sędziszowa w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje Małopolskie zapowiadają powrót do Sędziszowa w tym roku
fot. Martyn Janduła
Pod koniec marca doszło do roszad na stanowisku prezesa Kolei Małopolskich. Grzegorz Stawowy piastuje to stanowisko już od trzech tygodni. Został przez lokalnych dziennikarzy zapytany o plany rozwoju spółki. Jednym z celów jest powrót KMł na trasę do Sędziszowa.

Roszady na stanowisku prezesa miały miejsce 30 marca 2017 roku. Stanowisko objął Grzegorz Stawowy, radny miasta Krakowa. Po spotkaniach nowego prezesa z marszałkiem województwa, regionalne media zapytały Stawowego o plany rozwoju Kolei Małopolskich. Dziennikarz z Lovekrakow.pl poprosił o podanie, jakie cele stawia przed sobą nowy prezes spółki. W odpowiedzi padły cztery najważniejsze punkty, które Stawowy zamierza zrealizować w najbliższym czasie.

Celem odzyskanie Sędziszowa

Na pierwszym miejscu znalazła się chęć powrotu samorządowego przewoźnika na trasę Sędziszów – Kraków. Samorządowy przewoźnik borykał się z problemem niewystarczającej liczby taboru oraz pracowników do obsługi połączeń w województwie. Marszałek liczył na pomoc innych spółek, co było przyczyną konfliktu z Przewozami Regionalnymi. Na mocy porozumień spółka marszałka straciła część swoich dotychczasowych tras.

Padło zatem pytanie dziennikarza, jak przewoźnik zamierza odzyskać trasę do Sędziszowa. – Cały świat w przewozach kolejowych kręci się w cyklu jednorocznym, między zmianami rozkładu jazdy, co zwyczajowo następuje w grudniu. W ramach nowego rozkładu, jeśli będziemy mieć odpowiednią ilość taboru, ludzi do obsługi, jeśli będą spełnione wszystkie wymogi formalne, których jest bardzo dużo, to zakładamy, że urząd marszałkowski pozwoli Kolejom Małopolskim być głównym przewoźnikiem na tej trasie – wyjaśnił Stawowy. Dodał, że trwa obecnie rekrutacja nowych osób. Dodatkowo przewoźnik prowadzi szkolenia piętnastu nowych kierowników pociągów, a w planach są kolejne. Wszystko po to, żeby przygotować spółkę do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy w grudniu.

Więcej tras

Sędziszów to nie jedyna trasa, którą Koleje Małopolskie zamierzają obsługiwać. Spółka czeka też na otwarcie łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Stawowy deklaruje, że jak tylko będzie to możliwe od strony technicznej, spółka otworzy połączenie do Skawiny. Otwarcie tej trasy pozwoli także na większą integrację biletową z miastem, dzięki otwarciu większej liczby przystanków kolejowych w Krakowie. Prezes spółki zapowiedział rozmowy z władzami miasta odnośnie zintegrowanego biletu na transport miejski i kolej, który mógłby pojawić się wraz z grudniowym rozkładem jazdy.

Ponadto w planach jest także rozwinięcie działalności spółki i uruchomienie w dłuższej perspektywie połączenia do Katowic i do Warszawy. Wśród innych planów jest także budowa zaplecza techniczno-serwisowego. – Inwestycja jest kluczowa z punktu widzenia długofalowego działania spółki – podkreślił Stawowy.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie przygotowują kolejne inwestycje

Biznes

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Przemysław Farsewicz 20 lutego 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie przygotowują kolejne inwestycje

Biznes

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Przemysław Farsewicz 20 lutego 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5