NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]

| inf. prasowa 23.03.2017 87

Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Przystanki na Zabłociu i Krzemionkach ułatwią podróże w ruchu aglomeracyjnym oraz międzyregionalnym. Łącznica skróci przejazd z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego.
Poza przystankami projekt obejmuje 28 - przęsłową estakadę z 2,5 km odcinkiem torów, podtrzymywaną przez 30 filarów (mierzących od 8 do 15 metrów). Trwają prace przy estakadach i przystankach. Później będzie montaż torów i sieci trakcyjnej.

Kraków Zabłocie

W Krakowie Zabłociu powstaje konstrukcja peronów. Równocześnie trwa montaż wiaty i zadaszenia. Część dworcowa nowego obiektu budowana jest pod peronami. Widać montaż wind, które zapewnią bezpośredni wjazd na peron. Dodatkowo komunikację na przystanku ułatwią schody ruchome. Teraz wykonywane są ich betonowe fundamenty. Budowana jest także droga dojazdowa do przystanku, która połączy ul. Zabłocie z ul. Lipową, co ułatwi komunikację nie tylko klientom kolei. W rejonie Zabłocia powstają też ekrany akustyczne, które zapewnia ochronę przed hałasem.

Kraków Krzemionki

Kontynuowana jest budowa przystanku Kraków Krzemionki. Wykonane są już prace fundamentowe i instalacje podziemne. Gotowy jest też szyb windy. Jeszcze w marcu zakończą się prace przy stropie. Przystanek jest tak zaprojektowany, że bezpośrednio schodami lub windą – będzie można dostać się do tramwaju.

Na Krzemionkach, zakończyły się prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół ul. Plac Przystanek. Jest tam nowy układ komunikacyjny z drogą, chodnikami i parkingiem oraz schodami. Dodatkowo przewidziano pochylnie, ułatwiające dojście na peron oraz do przejścia pod torami.

Zakończenie prac zaplanowano w grudniu 2017 r. Wówczas z przystanków skorzystają pasażerowie pociągów relacji Kraków Główny – Skawina – Oświęcim oraz Kraków Główny – Zakopane.

Koszt całkowity: 348 mln zł; dofinansowanie z UE: 187 mln zł, Wartość robót: 257 978 744,89 PLN (brutto).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (375)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (375)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS