NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]

| inf. prasowa 23.03.2017 87

Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Pasażerowie już widzą nowe przystanki krakowskiej łącznicy kolejowej [zdjęcia]
Przystanki na Zabłociu i Krzemionkach ułatwią podróże w ruchu aglomeracyjnym oraz międzyregionalnym. Łącznica skróci przejazd z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego.
Poza przystankami projekt obejmuje 28 - przęsłową estakadę z 2,5 km odcinkiem torów, podtrzymywaną przez 30 filarów (mierzących od 8 do 15 metrów). Trwają prace przy estakadach i przystankach. Później będzie montaż torów i sieci trakcyjnej.

Kraków Zabłocie

W Krakowie Zabłociu powstaje konstrukcja peronów. Równocześnie trwa montaż wiaty i zadaszenia. Część dworcowa nowego obiektu budowana jest pod peronami. Widać montaż wind, które zapewnią bezpośredni wjazd na peron. Dodatkowo komunikację na przystanku ułatwią schody ruchome. Teraz wykonywane są ich betonowe fundamenty. Budowana jest także droga dojazdowa do przystanku, która połączy ul. Zabłocie z ul. Lipową, co ułatwi komunikację nie tylko klientom kolei. W rejonie Zabłocia powstają też ekrany akustyczne, które zapewnia ochronę przed hałasem.

Kraków Krzemionki

Kontynuowana jest budowa przystanku Kraków Krzemionki. Wykonane są już prace fundamentowe i instalacje podziemne. Gotowy jest też szyb windy. Jeszcze w marcu zakończą się prace przy stropie. Przystanek jest tak zaprojektowany, że bezpośrednio schodami lub windą – będzie można dostać się do tramwaju.

Na Krzemionkach, zakończyły się prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół ul. Plac Przystanek. Jest tam nowy układ komunikacyjny z drogą, chodnikami i parkingiem oraz schodami. Dodatkowo przewidziano pochylnie, ułatwiające dojście na peron oraz do przejścia pod torami.

Zakończenie prac zaplanowano w grudniu 2017 r. Wówczas z przystanków skorzystają pasażerowie pociągów relacji Kraków Główny – Skawina – Oświęcim oraz Kraków Główny – Zakopane.

Koszt całkowity: 348 mln zł; dofinansowanie z UE: 187 mln zł, Wartość robót: 257 978 744,89 PLN (brutto).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS