NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Małopolskie przejmą obsługę linii od Przewozów Regionalnych

| Michał Szymajda 11.05.2016 217

Koleje Małopolskie przejmą obsługę linii od Przewozów Regionalnych
Koleje Małopolskie przejmą obsługę linii od Przewozów RegionalnychFot. Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie za trzy lata mają przejąć obsługę połączeń regionalnych w województwie małopolskim. Zapowiedział to marszałek Jacek Krupa.
– W perspektywie 3 lat jesteśmy w stanie przejąć całkowicie obsługę pasażerską na terenie województwa małopolskiego i stać się jedynym przewoźnikiem. Wtedy Przewozy Regionalne nie będą potrzebne, a pracownicy z tej spółki przejdą do Kolei Małopolskich – stwierdził Jacek Krupa, który obwieścił to przy okazji przywitania trzymilionowego pasażera samorządowej spółki przewozowej.

Od grudnia 2014 Koleje Małopolskie obsługują nowym taborem linię Wieliczka – Kraków Główny. Z końcem września 2015 roku wydłużono ją (po zakończeniu modernizacji linii kolejowej) do lotniska w Balicach. Od 13 grudnia 2015 pociągi KM kursują także między Krakowem, Miechowem i Sędziszowem, a od grudnia tego roku, po zakończeniu modernizacji infrastruktury przez PKP PLK, pojadą także z Krakowa do Tarnowa.

– Z miesiąca na miesiąc przybywa nam pasażerów, dlatego, że jeździmy punktualnie, w komfortowych warunkach, nowoczesnymi pociągami – ocenił marszałek Krupa, który dodał, że według oceny wojewódzkich urzędników do końca roku spółka samorządowa powinna przewieźć ponad 5,5 mln pasażerów. Mają w tym pomóc nowe elektryczne zespoły trakcyjne, które w liczbie 13 sztuk od tego roku będą docierać do KM. Województwo małopolskie planuje też zakup 16 nowych pociągów i poważnie zastanawia się nad zakupem m.in. wagonów panoramicznych.

Wiadomo, że od początku 2016 roku, w związku z większą pracą eksploatacyjną, Koleje Małopolskie rozpoczęły wynajmowanie zasobów pracowniczych od PR. Co ciekawe, działalność Przewozów Regionalnych przez 3 następne lata jest pewna także na Dolnym Śląsku, ale również tam perspektywa przejęcia całej pracy przewozowej przez Koleje Dolnośląskie po tym okresie wydaje się być realna.

– Dołożymy wszelkich starań, aby przekonać władze województwa, że w Małopolsce jest miejsce dla dwóch przewoźników, także dla Przewozów Regionalnych. Mamy nadzieję, że będziemy mogli konkurować z Kolejami Małopolskimi na równych zasadach. Zamierzamy kontynuować świadczenie usług przewozowych w tym regionie. Chcielibyśmy móc wykonywać przewozy w ramach otwartego dostępu – powiedział Michał Stilger, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolska (192)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolska (192)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5