NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Koleje Litewskie zbudują kolejny odcinek Rail Baltica. Będzie aż 12 przetargów

| inf. pras. 17.04.2020 135

Koleje Litewskie zbudują kolejny odcinek Rail Baltica. Będzie aż 12 przetargów
fot. PKP PLK
Spółka Lietuvos Geležinkeliu Infrastruktūra” rozpoczyna konsultacje z uczestnikami rynku przed ogłoszeniem przetargów na budowę linii Rail Baltica pomiędzy Kownem i Poniewieżem..
Wartość inwestycji to prawie 480 mln. euro z których prawie połowa finansowania jest już zapewniona. Według dyrektora generalnego spółki LGI Karolisa Sankovskisa, w obliczu panującej epidemii koronawirusa, nie tylko te prace, ale cały projekt ,Rail Baltica, którego łączna wartość na Litwie sięga 2,8 mld euro, może być ,,potężnym kołem ratunkowym” dla litewskiego biznesu.

Jak informuje spółka na 96-kilometrowym odcinku między Kownem i Poniewieżem zostaną położone dwa tory o europejskim rozstawie. Do tego dochodzi budowa nasypów, obiekty inżynieryjne, most przez rzekę Wilię (dopływ Niemna) oraz połączenia drogowe. Sankovskis podkreśla, że pod względem złożoności projekt nie ma precedensu w dotychczasowej historii Litwy. Po raz pierwszy te z projekt o takie skali będzie realizowany przy zastosowaniu informacyjnego modelu 3D pozwalającego efektywnie wykorzystywać zasoby oraz planować prace.

Przetargi odbędą się w dwóch etapach. W pierwszym będą wyłonieni wykonawcy odpowiadający minimalnym wymaganiom. W drugim etapie zostanie ogłoszonych aż 12 przetargów na budowę konkretnych obiektów infrastruktury.

Rail Baltica to największy projekt infrastruktury kolejowej w krajach bałtyckich. Koszt budowy normalnotorowej zelektryfikowanej, dwukierunkowej trasy kolejowej sięga 5,8 mld euro i jest największą inwestycją w regionie. Łączna długość trasy wynosi 870 km. Cześć litewska liczy 392 km, łotewska - 265 km i estońska - 213 km. Na terytorium Litwy Rail Baltica ciągnie się od granicy z Polską do Kowna i Poniewieża, na Łotwie przez Rygę, w Estonii przez Pernu dociera do Talina. Istotne, że integralną częścią Rail Baltica jest również odcinek łączący Wilno z Kownem. Jak dotychczas, na Litwie w 2015 r. został zrealizowany pierwszy etap trasy - od granicy z Polską do Kowna. Obecnie na 123 kilometrowym odcinku transgranicznym kursują pociągi pasażerskie relacji Kowno-Białystok.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa (195)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa (195)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5