Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE
Fot. Talgo
Renfe przyznały kontrakt na 40 szybkich dwunapięciowych głowic napędowych dla rodzimego producenta Talgo. Posłużą do powiększenia siatki połączeń AVE na liniach wysokich prędkości.

Renfe kupią na pewno 26 głowic zdolnych poruszać się z prędkością 330 km/h, a zakup kolejnych 14 zastrzegło sobie w ramach prawa opcji. W ramach zamówienia znajduje się także serwis pojazdów. Jeśli dojdzie do realizacji całego kontraktu wraz z prawem opcji, będzie on wart 281,5 mln euro. Akcje producenta urosły po informacji o zamówieniu o ponad 4%.

26 lokomotyw posłuży do zestawienia 13 składów z wagonami Talgo w nową serię 107. Głowice znajdą się na początku i na końcu składu pociągu. Ich siła pociągowa pozwoli kursować pociągom AVE z prędkością 330 km/h. Głowice będą łączone z krótkimi wagonami ze wspólnym, jednoosiowym wózkiem, również wyprodukowanymi przez Talgo, o zmiennym rozstawie kół. Te wagony znajdują się już w taborze Renfe, ale przejdą konieczne zmiany konstrukcyjne i odświeżenie wnętrza.

Również elektrowozy będą posiadały system zmiany rozstawu kół. Potrzeba posiadania pojazdów o dwóch rozstawach wynika z różnic szerokości torów na sieci kolei dużych prędkości (1435 mm) oraz sieci konwencjonalnej (1668 mm) w Hiszpanii. Renfe zaś chce uruchamiać pociągi w relacjach po liniach KDP i po liniach konwencjonalnych.

W Kolejach Hiszpańskich trwają olbrzymie inwestycje taborowe zapowiedziane w 2019 roku. Suma już rozstrzygniętych i ogłoszony przetargów przekracza 3,5 mld euro. Rozstrzygnięto już, na korzyść CAF, konkurs ofert na dostawę 37 pociągów dla linii o rozstawie torów 1000 mm (część z nich to pociągi turystyczne), olbrzymi kontrakt na budowę 211 zespołów trakcyjnych trafił w ręce Alstomu i Stadlera. Renfe wkrótce zamierza rozstrzygnąć konkurs ofert na 72 hybrydowe zespoły trakcyjne (z możliwością wyklucza zastosowania wodoru).
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5