Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
15-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo
Graf. Talgo
Duńskie Koleje Państwowe (DSB) zamówią u hiszpańskiego producenta pojazdów kolejowych Talgo kolejnych 8 zestawów wagonów do obsługi połączeń międzynarodowych z Niemcami.

Zamówienie na osiem zestawów wagonów Talgo 230, które będą ciągnięte lub pchane przez lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron, zostało zatwierdzone przez duński rząd. To rozszerzenie zamówienia z 2020 roku, które opiewało na pierwsze osiem takich zestawów. Zestawy będą poruszać się z prędkością do 200 km/h, chociaż konstrukcyjnie są przygotowane do nieco szybszej jazdy: 230 km/h.

Zestawy od Talgo większe i dłuższe

Łącznie kontrakt wart jest około 500 milionów euro i opiewa także na wieloletnie utrzymanie i dostawę części zamiennych do wagonów środkowych i sterowniczych. W międzyczasie DSB zdecydowały się na wydłużenie wszystkich zamówionych zestawów tak, aby mogły zabrać na pokład 493, a nie 442 pasażerów. Zestawy będą więc nie ośmio-, ale dziewięciowagonowe.

DSB decyduje się na dodatkowe zamówienie pomimo rocznego opóźnienia w dostawie pierwszej partii ośmiu zestawów. Umowa zawarta z CAF w 2020 roku zakładała, że wagony wejdą do służby od połowy 2023 roku. Tak się nie stanie i Koleje Duńskie zmuszone były wypożyczyć wagony z DB. Od 17 czerwca między Kopenhagą i Hamburgiem poprowadzą je lokomotywy Siemens Vectron, które są już w taborze DSB. Tym samym w końcu miasta połączą pociągi prowadzone trakcją elektryczną, o czym piszemy tutaj.

W oczekiwaniu na podwodny tunel

Zamówienie większej liczby wagonów jest odpowiedzią na rosnącą skokowo popularność pociągów między Kopenhagą a Niemcami. Perspektywa ukończenia podwodnego, 17,6-kilometrowego tunelu kolejowo-drogowego między Puttgarden (Niemcy) a Rødby (Dania) nie jest już bardzo odległa (otwarcie zaplanowano na 2019) i przyczyni się do dalszego, skokowego zainteresowania pociągami. Czas przejazdu pomiędzy Kopenhagą a Hamburgiem skróci się bowiem wówczas z 5 godzin do nieco ponad 3. Jak podaje wikipedia, "po ukończeniu będzie to najdłuższy tunel drogowo-kolejowy na świecie, najdłuższy tunel drogowy pod wodą na świecie, najgłębszy tunel drogowo-kolejowy na świecie oraz drugi najgłębiej zakopany tunel betonowy na świecie".
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Pasażer

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Michał Szymajda 13 października 2023

Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem

Tabor i technika

Koleje Duńskie kupią 26 lokomotyw elektrycznych

Tabor i technika

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Śšwiat

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 28 sierpnia 2014

Zobacz również:

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Pasażer

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Michał Szymajda 13 października 2023

Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem

Tabor i technika

Koleje Duńskie kupią 26 lokomotyw elektrycznych

Tabor i technika

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Śšwiat

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 28 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5