Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
13-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem
fot. Siemens MobilityVectron należący do DSB
17 czerwca między Kopenhagą a Hamburgiem pojadą wreszcie elektryczne pociągi. Będzie ich więcej i będą miały więcej miejsc siedzących. Popyt na połączenie między miastami stale rośnie.

Pomimo tego, że sieć trakcyjna zarówno na niemieckim jak i duńskim odcinku trasy z Hamburga do Kopenhagi jest gotowa od lat, to w dziennych relacjach między krajami nigdy dotąd nie jeździły pociągi zasilane energią elektryczną. Problemem była konieczność zmiany napięcia z 25 kV AC w Danii na 15 kV AC w Niemczech. Od 2007 do 2017 roku na trasie kursowały najpierw spalinowe zespoły trakcyjne ICE TD, które wycofano z uwagi na problemy z eksploatacją, a później – przedziwnie wyglądające, również spalinowe IC3 należące do DSB. Te ostatnie to już dość archaiczne pojazdy.




Od 2020 roku Koleje Duńskie mają już w swoim taborze dwusystemowe Vectrony, które od niedawna mogą też kursować w Niemczech (zamówiono ich 40). Pojawił się jednak problem dotyczący wagonów… Talgo zrealizuje bowiem zamówienie dla DSB dopiero w 2024 roku (hiszpański producent ma rok opóźnienia w produkcji).

Na początku 2023 roku Koleje Duńskie podjęły decyzję o wynajęciu wagonów od DB do obsługi połączenia Hamburg – Kopenhaga. Szczęśliwie Koleje Niemieckie posiadały takie wagony na wynajem. Pociągi złożone z Vectronów należących do DSB i wagonów z pociągów IC zyskały zezwolenie na kursowanie w ruchu międzynarodowym wiosną i rozpoczną kursowanie 17 czerwca.

Oprócz cichszej i zeroemisyjnej podróży, zmiana oznacza znaczne podwyższenie podaży miejsc (obecnie w pociągach często wyprzedane są wszystkie miejsca siedzące nawet na kilka dni przed odjazdem), liczba par połączeń między Hamburgiem a Kopenhagą zwiększy się też z 4 do 6 dziennie. Czas przejazdu dla wszystkich dziennych połączeń (jest też jedno nocne) będzie wynosić 5 godzin i 5 minut. Skróci się on dopiero za rok, z momentem wejścia do ruchu zestawów Talgo (będą mogły kursować z prędkością 200 km/h), a później, w 2029, z momentem oddania podwodnego tunelu między Niemcami a Danią. Podróż między miastami będzie wtedy trwała tylko 3 godziny!
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Pasażer

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Mateusz Kieruzal 19 października 2023

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

Infrastruktura

Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo

Tabor i technika

Koleje Duńskie kupią 26 lokomotyw elektrycznych

Tabor i technika

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Śšwiat

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 28 sierpnia 2014

Zobacz również:

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Pasażer

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Mateusz Kieruzal 19 października 2023

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

Infrastruktura

Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo

Tabor i technika

Koleje Duńskie kupią 26 lokomotyw elektrycznych

Tabor i technika

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Śšwiat

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 28 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5