NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie zdobyły wkład własny na zakup Elfów 2

| inf. pras 21.08.2020 115

Koleje Dolnośląskie zdobyły wkład własny na zakup Elfów 2
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Koleje Dolnośląskie pozyskały wkład własny na zakup nowego taboru. Spółka podpisała z mBankiem dwie umowy kredytowe.
– Potwierdzenie warunków finansowania to ważny krok w realizacji naszego projektu taborowego. Pomimo spadku dochodów w okresie lockdownu ustabilizowaliśmy sytuację finansową spółki. Dzięki temu mogliśmy zawrzeć korzystną umowę z instytucją kredytującą i znacznie przybliżyć się do dnia, w którym nowe pociągi pojawią się na dolnośląskich torach – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Koleje Dolnośląskie zawarły z mBankiem umowę na udzielenie kredytu inwestycyjnego do kwoty 170.450.000,00 zł. Środki te przez dolnośląskiego przewoźnika zostaną przeznaczone na zakup 11 nowych pociągów do obsługi połączeń we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym.

– Zdecydowaliśmy się na współpracę z Kolejami Dolnośląskimi, ponieważ potencjał rozwoju spółki stawia ją w pozycji wiarygodnego partnera finansowego – powiedział Piotr Rutkowski z Biura Prasowego mBank.

Oprócz kredytu inwestycyjnego, mBank wesprze dolnośląskiego przewoźnika kredytem w wysokości 58.747.750,00 złotych na zapłatę należnego od transakcji zakupu pociągów podatku VAT. Środki pozyskane w ramach tej współpracy stanowić będą wkład własny spółki, jako, że nowe pojazdy pojawią się we flocie Kolei Dolnośląskich w ramach projektu, dofinansowanego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Mając zabezpieczone finansowanie Koleje Dolnośląskie są obecnie na finiszu procedur zakupowych. W czerwcu spółka rozstrzygnęła przetarg na zakup pięciu elektrycznych pięcioczłonowych składów, które, po podpisaniu umowy, dostarczy Pesa Bydgoszcz.

– Najtrudniejszy etap, jakim było zabezpieczenie finansowe tej inwestycji już za nami. Dlatego w najbliższych dniach podejmiemy ostateczne decyzje dotyczące przetargów na pociągi – deklaruje prezes Stawikowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5