NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie zanotowały 30% więcej pasażerów w I półroczu 2015

| KD 12.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-12 13:32:05 Autor: gość
---.226.178.23
Szkoda, że pan Rachwalski "zapomniał" wspomnieć, że Koleje Dolnośląskie z powodu braków taborowych ostatnio coraz częściej wynajmują stare kible od PR-ów bez żadnej klimatyzacji, wożą nimi ludzi w największe upały, a w pociągu wywiesza się wielkie kartki z informacją, że jest to "pociąg retro". To zdaje się ma być śmieszne według władz KD. A najśmieszniejsze jest to że Impulsy regularnie są niszczone na linii zgorzeleckiej, a zastępujące je stare klopy prawie ZAWSZE puszczane są na linię jeleniogórską. Turyści jadący np. do Szklarskiej Poręby są wniebowzięci cudownym pomysłem KD (gdyby pan prezes słyszał ich bluzgi, spaliłby się na miejscu - jak nie ze wstydu, to z powodu sauny panującej w takim pociągu tłukącym się 4 godziny po torach).
2015-08-12 13:39:51 Autor: misk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@gość, przez kogo Impulsy są niszczone i w jaki sposób? jakieś przykłady + dowody?
2015-08-12 14:27:45 Autor: Miro66
---.dzierzoniow.vectranet.pl
Kłopot w tym że KD nie ma taboru by obsłużyć wszystko ,każda awaria jest widoczna w innych relacjach.
2015-08-12 14:28:41 Autor: pik
---.226.217.117
W odpowiedzi na post misk:
"@gość, przez kogo Impulsy są niszczone i w jaki sposób? jakieś przykłady + dowody?"
Są niszczone na linii do Węglińca, misiu (np. niedawno ktoś rozwalił przednią szybę w przejeżdżającym pociągu i jednostka musiała pojechać do naprawy), bo tylko tam jeżdżą "długie" Impulsy. Sprawdź ile jednostek 31WE jest sprawnych z wszystkich jakie zostały kupione.
2015-08-12 14:33:44 Autor: misk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cytat: "A najśmieszniejsze jest to że Impulsy regularnie są niszczone na linii zgorzeleckiej".

Proszę o szczegóły! Jedna szyba nie świadczy o tym, że Impulsy są "regularnie są niszczone" i to akurat "na linii zgorzeleckiej", co sugeruje, że pasażerowie z tej linii to wandale. O ile pamiętam to największe straty w Impulsach KD poniosły na linii do Szklarskiej Poręby, gdzie kilka razy pociąg zderzył się z powalonym drzewem.
2015-08-12 14:38:51 Autor: gumis
---.146.79.126.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ale kto rozwalil szybe ....maszynista?
2015-08-12 15:13:01 Autor: elo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ misk:

więc sprawdź liczbę czynnych jednostek, zamiast bezproduktywnie bić pianę. Nie bez powodu większość 36WE jeździ na Węgliniec zamiast do Jeleniej Góry. Z braku 31WE przerzucono na linię węgliniecką Impulsy zakupione do obsługi linii jeleniogórskiej. Co jest idiotycznym pomysłem ze strony KD, bo pasazerowie pocą się 4 godziny w nieklimatyzowanych albo niewygodnych jednostkach do Szklarskiej Poręby, a do Węglińca (gdzie pociąg jedzie max. 1,5 godziny, a spora częśc i tak kończy bieg w Legnicy) jeżdżą wygodne, klimatyzowane jednostki.

Ale KD już nie raz pokazało, że liczą się dla nich jedna, może dwie "prestiżowe" linie, a resztę Dolnego sląska mają gdzieś.
2015-08-12 16:36:59 Autor: jam
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano] to bys wiedzial ze na e-30 rozklad jazdy trasowany jest na 160km/h i wsadzenie kibla powodowaloby kosmiczne opoznienia, na linii jeleniogorkiej praktycznie nie ma roznicy w czasie.przejazdu pomieszy 36we a en57,
2015-08-12 19:07:46 Autor: Morfełousz
---.centertel.pl
Tylko narzekać potrafcie. W innych województwach (np. śląskie) kolej pasażerska w normalnym wydaniu praktycznie nie istnieje, a wy płaczecie, że zamiast Impulsa jedzie kibel.
2015-08-12 19:27:18 Autor: giga
---.226.214.36
Zasada jest prosta: Skoro zmodernizowane kible stanowią rezerwę w KD, a niezmodernizowane kible wypożyczane od PR rezerwę rezerwy (gdy zabraknie nawet zmodernizowanych kibli), to rezerwa powinna jeździć tam, gdzie brakuje podstawowych jednostek (czyli Impulsów), a nie że robi się roszady w sprzęcie, bo jakaś linia jest ważniejsza a inne mniej ważne. KD może nie zdają sobie z tego sprawy, ale mają pewne zobowiązania wobec pasażerów odnośnie komfortu, określone np. w rozkładach jazdy gdzie jest wyszczególnione w którym pociągu jest klimatyzacja, wi-fi, przewijak dla niemowląt itd. Czekam zatem na pierwsze pozwy sądowe składane przez wkurzonych pasażerów w związku z podróżowaniem w gorszych warunkach niż jest to określone w rozkładach jazdy (np. brak klimatyzacji). Zwłaszcza, że winny jest tu nie tylko tzw. czynnik obiektywny, ale także ogólny chaos organizacyjny panujący w Kolejach Dolnośląskich. Punktualność pociągów to jeden z aspektów ważnych dla pasażera, innym często nie mniej ważnym pod uwagę przy planowaniu przejazdów jest komfort podróżowania, szczególnie istotny dla osób starszych, dla których 4-godzinna jazda pociągiem bez klimatyzacji może skończyć się uszczerbkiem na zdrowiu. Pasażera kupującego bilet miesięczny np. z Wrocławia do Świebodzic czy regularnie korzystający z jakiegoś połączenia nie interesują tłumaczenia, że KD wymyśla sobie nierealistyczne czasy przejazdów na innej linii, których potem nie potrafią dotrzymać bez szkody dla pasażerów z jego linii. Skoro jednostki 36WE zostały zakupione z myślą obsługi linii jeleniogórskiej, to pasażerowie mają prawo domagać się, żeby te jednostki właśnie tam jeździły.
2015-08-12 20:27:55 Autor: na dwoje babka wkurzyła
---.146.2.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
" ale mają pewne zobowiązania wobec pasażerów odnośnie komfortu, określone np. w
rozkładach jazdy gdzie jest wyszczególnione w którym pociągu jest klimatyzacja, wi-fi, przewijak
dla niemowląt itd. Czekam zatem na pierwsze pozwy sądowe składane przez wkurzonych pasażerów w
związku z podróżowaniem w gorszych warunkach niż jest to określone w rozkładach jazdy (np.
brak klimatyzacji)."


Podróżny z której linii się wcześniej wkurzy?[brak komfortu].Ciekawe?
Bo na jednej z linii będą musieli zastąpić Impulsa Kiblem Dolnośląskim.
2015-08-12 21:34:16 Autor: witkacy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ na dwoje...

Wkurzyć to się może każdy, nawet ten komu mucha usiądzie na nosie w pociągu. Kwestia jednak nie tego, kto się wkurzy, tylko komu sąd przyzna rację. Czujesz bluesa? W razie pozwu sądowego podejrzewam, że sąd przyzna rację temu, któremu nie zrealizowano okreslonych usług niesprawiedliwie niż w sposób uzasadniony. Tak się składa że zastąpienie Impulsa kiblem na linii zgorzeleckiej dośc łatwo da się uzasadnić 'czynnikami wyższymi', na jeleniogórskiej - tylko i wyłącznie polityką taborową KD. 'Czynniki wyższe' vs "wina przewoźnika' - powodzenia w znalezieniu odpowiednio wyszczekanego prawnika, który przekona sąd, że to ten pierwszy czynnik bardziej uzasadnia roszczenia.
2015-08-13 11:05:04 Autor: syrena
---.tktelekom.pl
Widzę, że niektórzy pasażerowie szybko przyzwyczajają się do lepszego czyli do Impulsa KD z klimą w miejsce kibla PRów. I dobrze, tylko co mają powiedzieć biedni ludzie z innych linii? Piłujecie gębę bo jeden pociąg zastąpił drugi. Przypomnę, że jeszcze rok - 2 temu standardem był autobus lub ... nic w miejsce odwołanego/zesputego pociągu.
2015-08-13 12:18:11 Autor: Admc
---.wro-com.net
Ja czekam aż KD przejmą linię Wrocław - Opole albo PR Opole kupią impulsy. Obecnie jazda pociągiem na tej linii to jazda w piekarniku :/
2015-08-13 13:11:42 Autor: jożin
---.185.134.40
@ syrena:

O jakich "innych liniach" piszesz? Czy jest coś gorszego na torach niż stare kible? Skoro kibel PR-ów to żaden problem to niech śmigają na Legnicę w miejsce zdemolowanych Impulsów, a Impulsy przerzucić tam, gdzie pasażerowie szanują nowy sprzęt (np. na linie stricte turystyczne). Koszty społeczne będą zdecydowanie niższe.
2015-08-13 14:03:27 Autor: godek
---.226.214.36
@ jam:

KD Trollu, nie rób rynsztoka z "Rynku"! Jak się nie ma wystarczającej liczby pojazdów na 160 km/h, to się tak układa rozkład, żeby inne jednostki też zdążały. Komfort jazdy dla pasażera też jest ważny a nie tylko żeby pociąg jechał 5 minut szybciej od busa. A opóźnienia też są i na linii jeleniogórskiej, i zgorzeleckiej.
2015-08-13 14:28:37 Autor: iksiński
---.free.aero2.net.pl
Szczerze mówiąc to bardziej wolę kible PR-ów od zmodernizowanych kibli KD. Mają dużo wygodniejsze siedzenia, a nie nadmuchiwaną poduszkę na sztywnej desce, której w ogóle nie czuć jak się siedzi. Trzeba zobaczyć chód pasażerów wysiadających w Jeleniej Górze albo Szklarskiej Porębie po 3 albo 4 godzinnej jeździe. Taki full plastic, tylko ładniej wyglądający. Fakt, turbokible mają klimatyzację, ale jak klimatyzacja się zepsuje albo załoga pociągu nie potrafi jej obsługiwać (co niestety często zdarza się w KD), to przy takim upale siedzisz i zdychasz w rozgrzanym pociągu. W kiblu PR przynajmniej można otworzyć okna.

Faktem jednak jest, że na długie, turystyczne trasy KD powinny wysyłać lepszy sprzęt niż kible. Tym bardziej że kible są pojemniejsze, więc bardziej nadają się na zgorzelecką niż na Jelenią.
2015-08-24 17:54:32 Autor: norek1
---.play-internet.pl
Przecież tych pociągów nie niszczą pracownicy kolei. Część społeczeństwa zachowuje się jak bydło i nie szanuje wspólnej własności. Pociągami podróżuję kilka lat codziennie dojeżdżając do pracy i widzę ten wandalizm i brak kultury naszego narodu.
2015-08-27 02:07:16 Autor: lars
---.adsl.inetia.pl
Zmodernizowane EN57 maja wygodniejsze siedzenia i sa bardziej ciche ale fakt ze to nie to co impulsy.
Na weglinieckiej postawili na duza czestotliwosc pociagow dlatego o ile na poczatku liczba pociagow byla wystarczajaca o tyle teraz jest to za malo. Taka polityka.
Ponoc KD zakupilo juz jakies stare jednostki ktore pojda do modernizacji. Maja stanowi
2015-08-27 02:10:08 Autor: lars
---.adsl.inetia.pl
Maja stanowic ponoc rezerwe
No chyba ze oprocz Rawicza przejma calosc do Jelcza laskowic
Wtedy dalej beda KD ze wszystkim na styk.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5