NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie wstrzymują dzierżawę spalinowych pojazdów z SKPL

| Michał Szymajda 30.04.2020 67

Koleje Dolnośląskie wstrzymują dzierżawę spalinowych pojazdów z SKPL
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich krótko jeździli pojazdami SN82 i SN83, które przewoźnik wypożyczył z przewozowej spółki SKPL Cargo. Nie zobaczymy ich przynajmniej do końca sierpnia. W mocy pozostaje umowa o wymianie taboru między KD a PKP SKM Trójmiasto.
Bartłomiej Rodak potwierdził, że Koleje Dolnośląskie wstrzymają umowę dzierżawy dwóch pojazdów, które wykorzystywano zaledwie przez około dwa miesiące na dolnośląskich liniach. Przyczyną decyzji zarządu KD jest oczywiście znaczne zmniejszenie liczby pociągów, z uwagi na epidemię koronawirusa. KD informuje, że nie będzie ponosić żadnych kosztów wynikających z ww. umowy.

– 29 kwietnia, oba dzierżawione pojazdy zostaną odprowadzone do właściciela. Nie będziemy ich wypożyczać do 31 sierpnia – dodał rzecznik KD. Zapytaliśmy go również o przyczyny, dla których KD wypożyczało dwa pojazdy z SKPL, jednocześnie wypożyczając znacznie młodszy i niskopodłogowy swój własny spalinowy SA132 do SKM Trójmiasto.

– W przypadku wymiany pojazdów z SKM Trójmiasto, u podstaw decyzji leżał plan realizacji przeglądów 11 elektrycznych pojazdów Impulsów serii 31 WE i 31 WEA, należących do naszej spółki. Na okres przeglądów Impulsów potrzebujemy dodatkowego elektrycznego pojazdu rezerwowego. Nasza sytuacja w kwestii dostępności pojazdów spalinowych wygląda dobrze, dlatego mogliśmy pozwolić sobie na wymianę SA132 na elektryczny EN57 z SKM Trójmiasto. Zamieniliśmy pojazd 2-członowy na 3-członowy – wyjaśnia Bartłomiej Rodak. Dodaje, że z punktu widzenia finansów spółki owe roszady taborowe są skrojone rozważnie, nie narażając portfela KD na niepotrzebne koszty.

– Koszty dzierżawy pojazdów od SKPL są niewspółmierne względem kosztów wynajmu pojazdu trakcji elektrycznej, obowiązującymi na wolnym rynku – stwierdza rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (711)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (711)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5