NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie: Stawiamy na komfort pasażerów

| inf. pras 04.08.2020 1

Koleje Dolnośląskie: Stawiamy na komfort pasażerów
Fot. Koleje Dolnośląskie
Klimatyzowane pociągi, dostęp do Internetu i bezgotówkowy zakup biletów – między innymi takie udogodnienia czekają na pasażerów Kolei Dolnośląskich. Dane dotyczące komfortu w pociągach opublikował Urząd Transportu Kolejowego. Koleje Dolnośląskie chwalą się, że wyprzedzają ogólnopolskie trendy. Za dwa lata tabor regionalnego przewoźnika powiększy się o kolejne nowoczesne składy.
Z opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego informacji wynika, że obecnie 45 procent jeżdżących po kraju wagonów pasażerskich jest wyposażona w klimatyzację. – Mogę z dumą powiedzieć, że Koleje Dolnośląskie wyprzedzają ogólnopolskie trendy. Spośród 57 składów, klimatyzowanych jest 54. Całkowicie jej pozbawiony jest EN57-1703, a klimatyzację tylko w kabinie maszynisty posiadają dwa pojazdy SA109 – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich w komunikacie spółki. – Stawiamy na stały i systematyczny wzrost komfortu jazdy naszymi pociągami, kładąc szczególnie mocny nacisk na adaptację rozwiązań poprawiających m. in. możliwości komunikacyjne naszych pasażerów w trakcie podróży – dodaje.

Obecnie 27 pojazdów KD (ponad 47%) posiada dostęp do Internetu. Pozostałą część floty dolnośląski przewoźnik będzie sukcesywnie doposażał w nadajniki WiFi przy okazji prac serwisowych i naprawczych wykonywanych w ramach poziomu P4. Wówczas Koleje Dolnośląskie najpewniej wyprzedzą kolejny trend, bo wg raportu UTK dostęp do internetu jest obecny w blisko połowie jeżdżących po Polsce zespołów trakcyjnych. Warto przy tym dodać, że w przypadku klasycznych wagonów takie wyposażenie pojawia się tylko w co czternastym z nich.

Wybrane pociągi KD są również wyposażone we wzmacniacze sygnału komórkowego, które umożliwiają swobodne rozmowy telefoniczne na kolejowych trasach. We wszystkich pojazdach serii Impuls podróżni mają do dyspozycji gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Dodatkowo, od kwietnia br., drużyny konduktorskie we wszystkie pociągach Kolei Dolnośląskich zostały zaopatrzone w terminale płatnicze, które umożliwiają bezgotówkowy zakup biletów na dowolnych trasach. Pasażerowie dolnośląskiego przewoźnika mogli się już także przyzwyczaić do dodatkowo wyznaczonych miejsc przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.

Nowe pociągi z dostępem do Internetu

Spółka podkreśla, że pod koniec czerwca zdecydowała się na zakup pięciu nowych składów elektrycznych Elf2, produkowanych przez Pesę (warto zauważyć, że umowa nie została jeszcze podpisana). Każdy z nich przewiduje miejsca dla minimum 540 pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Wszystkie EZT zostaną wyposażone w nadajniki Wi-Fi, obejmujące swoim zasięgiem cały skład, a pod każdym siedzeniem znajdować się będą gniazdka elektryczne 230V, 50Hz z dodatkowym gniazdem USB. Nowe pociągi pojawią się na dolnośląskich trasach w 2022 roku.

- Komfort dolnośląskich pasażerów jest dla samorządu województwa priorytetem, a inwestycje w nowy tabor są tego potwierdzeniem. Chcemy, by osoby wybierające kolej jako środek transportu, mogły odbyć podróż w warunkach najlepszych z możliwych a zarazem mogły wykorzystać jej czas np. na aktywność zawodową lub edukacyjną. Chcemy, aby każdy z podróżnych miał w pociągach KD zapewniony swobodny kontakt ze światem, co jest szczególną wartością w czasach szeroko rozbudowanej komunikacji i cyfryzacji. Dlatego jednym z kluczowych elementów specyfikacji nowych pociągów były urządzenia, które to zapewnią. Dzięki rozstrzygniętemu postępowaniu tabor Kolei Dolnośląskich za dwa lata powiększy się o pięć nowych, w pełni klimatyzowanych pojazdów i wszystkie one będą posiadać dostęp do internetu – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialny za rozwój infrastruktury kolejowej w regionie cytowany w komunikacie.

Dodatkowo, we wszystkich pociągach, które zasilą flotę KD w najbliższych latach wbudowany zostanie system wzmacniania sygnału GSM. Obecnie w Polsce jedynie ¼ pociągów wyposażona jest w tego rodzaju udogodnienie. – Instalowane w nowych EZT urządzenie będzie kompatybilne z sieciami wszystkich operatorów działających na terenie Polski – kończy Myrda.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (707)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (707)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5