Partnerzy serwisu:
Przetargi

Koleje Dolnośląskie przygotowują się do przetargu na 13 ezt

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Koleje Dolnośląskie przygotowują się do przetargu na 13 ezt
Wygląda na to, że obecnie trwająca perspektywa unijnych dofinansowań będzie dla dolnośląskiej kolei rekordowa. Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na wykonawcę dokumentacji z wnioskiem o dofinansowanie zakupu 13 nowych ezt.

Z dokumentacji przetargu wynika, że Koleje Dolnośląskie chciałyby powiększyć swój inwentarz o 13 pojazdów 5-członowych. Takie pociągi z nowosądeckiego Newagu, w ilości 12 sztuk, w Polsce posiadają jedynie Koleje Mazowieckie. Obecnie kursują one na trasie z Warszawy do Skierniewic.

– Taka długość najlepiej będzie odpowiadać naszym potrzebom przewozowym. Uważamy też, że 5 –członowe pojazdy najlepiej wpiszą się w nasze możliwości serwisowe, które dotyczą długości hal i stanowisk a także długości peronów. Dłuższych nie planujemy kupować, uważam, że odpowiedzią na ewentualne większe potoki pasażerskie niż zdołamy pomieścić w 5 członach, oprócz dogęszczenia rozkładu jazdy, są już piętrowe składy push&pull – powiedział Piotr Rachwalski, prezes  Kolei Dolnośląskich.

– Ten dodatkowy piaty człon ma zmieścić toaletę dla niepełnosprawnych, automat biletowy i, ewentualnie, z przekąskami. Znajdzie się tam przestrzeń dla niepełnosprawnych i na rowery oraz przestrzeń dla podróżnych z większym bagażem – powiedział Piotr Rachwalski. – Chcemy też wyposażyć pociąg w bardzo wygodne fotele, ponieważ na ten aspekt bardzo zwracają uwagę pasażerowie – dodaje.

Koleje Dolnośląskie mają też aspirację pracy nad nowym stanowiskiem pracy dla maszynisty. – Będziemy chcieli przy tym projekcie opracować nowe, bardziej ergonomiczne, wygodne i bezpieczne stanowisko pracy maszynisty. W ostatnich latach pojawiło się mnóstwo możliwości ułatwienia pracy maszynistom i chcemy z tych nowinek korzystać – mówi prezes KD.

Prawdopodobnie kilka z 13 zakupionych jednostek zostanie przystosowanych do wjazdu do Czech. Po przeanalizowaniu kosztów przewoźnik podejmie też decyzję, czy i ile jednostek będzie wyposażonych w urządzenia  sterowania kabinowego ECTS/EMRTS II i GSM-R (co pozwoliłoby na wykorzystanie inwestycji PKP PLK na E30).  

– Obecnie koszt rzędu kilkaset tysięcy złotych instalacji urządzeń na kabinę eliminuje sens ekonomiczny takich inwestycji  – kwota ta wystarczyłaby na etat dla drugiego maszynisty do końca okresu życia pojazdu. Jako KD oczekujemy na rządowy, unijny projekt wyposażania lokomotyw i pociągów w urządzenia ECTS/EMRTS2 – powiedział Piotr Rachwalski.

Jednostki mają posłużyć do wzmocnienia połączeń na obecnie obsługiwanych liniach do Rawicza, Legnicy i Jeleniej Góry i innych, a także w kierunku Kłodzka i Czech.

– Oprócz wzmocnienia linii oczekujemy, że do czasu zakończenia projektu zrewitalizowana zostanie linia 289 i wówczas nowym taborem uruchomione zostaną połączenia w cyklu godzinnym z Wrocławia do Lubina i ewentualnie dalej do Głogowa przez Rudną. Chcielibyśmy, w miarę budowy nowych stacji we Wrocławiu, nieco zmienić rolę Wrocławia głównego, ze stacji docelowej na stację przelotową. Będzie to sprzyjać rozwojowi kolei aglomeracyjnych.


Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Poczet królów i książąt na pociągach Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

Pasażer

Nowy rozkład jazdy. Jak pojadą Koleje Dolnośląskie?

inf. pras oprac. JM 07 czerwca 2023

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

Prawo i polityka

Kolejarze chronieni z urzędu. "To historyczny moment dla polskiej kolei"

inf. pras Kolei Dolnośląskich 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5