NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Dolnośląskie ogłaszają kolejny przetarg na naprawę SA109. Dostaną klimatyzację

| Michał Szymajda 23.03.2021 4,1k

Koleje Dolnośląskie ogłaszają kolejny przetarg na naprawę SA109. Dostaną klimatyzację
Dwa SA109 należące do KDFot. ms. rynek kolejowy
Nie zakończyły się próby przywrócenia do ruchu dwóch autobusów szynowych SA109, które posiadają Koleje Dolnośląskie. – Zarząd Kolei Dolnośląskich nie porzucił tego projektu, a dzisiejsza decyzja świadczy o tym najdobitniej – powiedział Damian Stawikowski w komentarzu do ogłoszonego właśnie przetargu.
KD rozpisały właśnie kolejny konkurs ofert na naprawę poziomu P5 dwóch swoich dwuczłonowych autobusów szynowych SA109 wraz z modernizacją pojazdów. Szczegóły przetargu poznamy do końca tygodnia, po oficjalnej publikacji ogłoszenia. Ale już teraz wiemy, że pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację. Obecnie urządzeń klimatyzacyjnych w SA109 brakuje.

– W kwestii Kolzamów, podobnie jak w wielu innych, nie powiedzieliśmy dotychczas ostatniego słowa. Zarząd Kolei Dolnośląskich nie porzucił tego projektu, a dzisiejsza decyzja świadczy o tym najdobitniej. (…) Zdecydowaliśmy się przeprowadzić przeglądy P5 dwóch autobusów szynowych SA109, rozszerzając i doprecyzowując zakres planowanych prac. Nasz kapitał na przyszłość to nowoczesne pociągi od Pesy i Newagu, ale Kolzamy też mają znaczenie. I z pewnością zasługują na drugą szansę – napisał Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

W pierwszym przetargu jedynym chętnym do naprawy SA109 był SPS Mieczkowski. W 2018 roku zakład wycenił prace na 7,8 mln zł brutto, podczas gdy budżet Kolei Dolnośląskich wynosił 4,9 mln i ofertę odrzucono. 1 marca 2021 tego roku KD po raz kolejny unieważniły przetarg, w którym najtańsza oferta SPS opiewała na 9,9 mln zł (budżet określono na 8,6 mln zł). Pomiędzy przetargami KD próbowały jeszcze sprzedać pojazdy, z których jeden jest technicznie sprawny, a drugi wymaga naprawy jednostki napędowej. Bezskutecznie.

Niedawno SPS zakończył odbudowę, naprawę główną i modernizację SA109 należącego do Polregio. Wkrótce producent ma zakończyć prace modernizacyjne przy SA109 należących do województwa podkarpackiego.

Dwa SA109 kupił od Kolei Śląskich czeski przewoźnik GW Train. Lada chwila mają wyjechać na tory z pasażerami.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (899)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (899)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5