NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Dolnośląskie nie poprzestaną na 11 ezt

| Martyn Janduła 26.10.2016 364

Koleje Dolnośląskie nie poprzestaną na 11 ezt
Fot. Koleje Dolnośląskie
Rozpisany w ostatnim czasie przetarg na zakup 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych jest tylko wstępem przed dalszym procesem odnowy taboru przewoźnika kolejowego na Dolnym Śląsku. Urząd Marszałkowski zapowiada wielomilionowe inwestycje w tabor na najbliższe lata i wzrost liczby pojazdów w taborze Kolei Dolnośląskich.
Jak zapowiada Samorząd Województwa Dolnośląskiego wraz z przewoźnikiem Koleje Dolnośląskie, w latach 2017-2022 w planach jest kontynuowanie rozpoczętego właśnie procesu wymiany i unowocześniania taboru kolejowego służącego obsłudze połączeń regionalnych na terenie Dolnego Śląska.

Pierwsze sztuki już wkrótce

Na początku października rozpisano pierwszy przetarg na dostawę 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Projekt realizowany jest ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Szacowana wartość zakupu to 209 mln zł netto. Urzędnicy szacują, że pojazdy będą produkowane od 2017 roku, a do eksploatacji wejdą najpóźniej w 2018 roku.

Jednak z danych płynących z Urzędu Marszałkowskiego wynika, że inwestycji w tabor przewidzianych jest więcej. Przez najbliższe lata wydanych na nowe pojazdy ma zostać 613 mln zł. Finansowanie mają zapewnić Regionalny Program Operacyjny oraz Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko. Łącznie województwo ma wzbogacić się o 28 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (włącznie z rozpisanym właśnie przetargiem na 11 ezt).

W planach kolejne

Kolejnym krokiem Kolei Dolnośląskich będzie zakup kolejnych 9 szt. fabrycznie nowych 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, zostaną one zamówione w dwóch partiach. 5 sztuk ma zostać zamówionych i wyprodukowanych w 2019 roku i przekazanych do eksploatacji w 2020 roku, a kolejne 4 sztuki mają być produkowane w 2020 roku i przekazane do eksploatacji w 2021 roku.

Ostatnim aktualnie planowanym zadaniem jest zakup 8 sztuk 4-członowych fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, których produkcja jest zaplanowana na rok 2021, a wejście do eksploatacji w 2022 roku.

Przewoźnik szacuje, że z w 2018 roku liczba pojazdów w taborze wzrośnie do 27 sztuk. Tendencja ta ma zostać utrzymana aż do 2022 roku, kiedy to liczba ta wyniesie 44 szt. pojazdów. – Bardziej odległe plany zakupowe nie są precyzyjnie sformułowane, a są uzależnione bezpośrednio od planowanej oferty przewozowej, zapotrzebowania przewoźnika na tabor do jej obsługi oraz możliwych do pozyskania na ten cel środków finansowych z programów strukturalnych Unii Europejskiej – przekazuje Urząd Marszałkowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk (80)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolny Śląsk (80)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5