Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na przygotowanie projektu drugiej hali serwisowej w Legnicy. Zaledwie wczoraj informowaliśmy o tym, że spółka postara się o dofinansowanie tego projektu.
Przetarg na projekt hali ogłoszono w czerwcu. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła krakowska Pracownia Projektowa F-11. Swoje oferty złożyło również sześć innych pracowni projektowych i biur architektonicznych. Decyzja została podjęta w oparciu o kryterium ceny, które miało 100% ważności przy wyborze oferty. Wybrana pracownia projektowa będzie odpowiedzialna za przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej, wizualizacji 3D planowanej hali, opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji.
– Realizacja planów inwestycyjnych Kolei Dolnośląskich nabiera tempa. Rozbudowa zaplecza technicznego to obok planów zakupu taboru najważniejsza inwestycja, która znacznie przyspieszy rozwój naszej oferty. Wierzę, że przy wsparciu środków europejskich będziemy mogli uruchomić nasz rozbudowany kompleks serwisowo-remontowy na przełomie 2022 i 2023 roku – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowych w bardzo szybkim tempie – do 31 grudnia 2020 r. Spieszyć się trzeba, ponieważ KD chcą uzyskać do inwestycji unijną dotację, a jej zdobycie jest uzależnione od spełnienia określonego reżimu terminowego (
więcej piszemy o tym tutaj).
– Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci kwartał 2021 roku. Rozbudowa zaplecza technicznego ma kosztować niemal 45 mln złotych. Koleje Dolnośląskie mają szansę na pozyskanie ponad 30 mln złotych dofinansowania ze środków Unii Europejskiej – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik przewoźnika. Hala ma być gotowa w pierwszym kwartale 2023 roku.