Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie jednak z unijnym dofinansowaniem na rozbudowę bazy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Dolnośląskie jednak z unijnym dofinansowaniem na rozbudowę bazy?
Fot. ms, rynek-kolejowyIstniejąca baza KD w Legnicy
Koleje Dolnośląskie mają szansę na pozyskanie ponad 30 mln złotych unijnego dofinansowania na rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie tego mocno opóźnionego w stosunku do pierwotnych planów projektu.

Koleje Dolnośląskie przeznaczą na inwestycję prawie 14 mln złotych środków własnych, a dofinansowanie ma wynieść niemal 31 mln złotych. Przy kwocie wydatków kwalifikowanych na poziomie blisko 36,5 mln złotych oznacza to wsparcie ze środków wspólnotowych na poziomie 85%. Środki zewnętrzne na realizację projektu mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

– Rozbudowując legnicką bazę serwisową chcemy w przyszłości samodzielnie wykonywać naprawy i przeglądy okresowe pociągów do poziomu P4. Dzięki temu zaoszczędzimy na serwisowaniu pojazdów kupionych kilka lat temu – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich, który przypomniał, że spółka kupiła właśnie nowe elektryczne pociągi Elf2 i zamierza nabyć kolejne spalinowe i hybrydowe.

Hala główna ma posiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną, nowoczesną myjnię automatyczną. Koleje Dolnośląskie chcą wyposażyć się również w m.in. tokarkę podtorową, instalację do opróżniania nieczystości oraz nową stację paliw.

Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowych przez wykonawcę do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie nowego, w pełni funkcjonalnego kompleksu serwisowo-remontowego może nastąpić w pierwszym kwartale 2023 roku.

Co istotne, gdyby Koleje Dolnośląskie nie zerwały umowy z poprzednio wyłonionym wykonawcą, nowa hala KD byłaby gotowa z końcem 2019 roku. Pięciomiesięczne opóźnienie projektu dla zarządu Kolei Dolnośląskich stało się powodem, dla którego miała być zagrożona unijna dotacja. Ta sama, po którą Koleje Dolnośląskie chcą sięgnąć teraz. Wówczas umowa z Pre-Fabrykatem opiewała jednak na kwotę odpowiednio 12,2 i 7 mln zł zgodnie z formułą „zaprojektuj i wybuduj”, dotyczyła jednak głównie budowy myjni i remontu zaplecza obsługowego. Obecnie planowana inwestycja jest jednak sporo większa.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Koleje Dolnośląskie z jedną ofertą na "lekkie EZT"

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Koleje Dolnośląskie z jedną ofertą na "lekkie EZT"

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij