NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koleje Czeskie planują zakup do 120 piętrowych zespołów trakcyjnych

| Michał Szymajda 24.08.2020 371

Koleje Czeskie planują zakup do 120 piętrowych zespołów trakcyjnych
CityElefant w Ostrawiefot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
České dráhy zaprosiły do dialogu technicznego producentów, którzy są w stanie wyprodukować dużą liczbę piętrowych zespołów trakcyjnych.
Jak podaje portal zdopravy.cz, dialog techniczny właśnie się rozpoczął. Dzięki niemu czeski państwowy operator chce posiąść wiedzę na temat tego co proponuje rynek i jakich rozwiązań technicznych oczekiwać przy ogłoszeniu przetargu.

Koleje czeskie planują w przyszłości zamówić pojazdy zdolne rozpędzać się do 160 km/h lub nawet do 200 km/h. W ezt ma być przynajmniej 400 miejsc siedzących, 30 miejsc dla rowerów. O takich udogodnieniach jak klimatyzacja, wifi, gniazdka zwykłe i usb, czy system zliczania pasażerów, oczywiście nie zapomniano. Operator chce, by nowe ezt mogły działać pod dwoma systemami napięć spotykanymi w Republice Czeskiej.

Informacje dotyczących zgłoszenia udziału w konsultacjach otrzymała oczywiście miejscowa Škoda, ale także Alstom, Bombardier, CAF, Siemens i Stadler. Zaproszenie otrzymał także polski Newag i Pesa. Ten drugi producent jak dotąd posiada doświadczenie w produkcji piętrowych zestawów push-pull. Piętrowych ezt Pesa nigdy nie budowała. Do konsultacji można się zgłaszać do połowy września.

Ostatnio dużą partię piętrowych, trójczłonowych ezt Koleje Czeskie kupiły na początku wieku. Było ich 83. To te zestawy miałyby być zastępowane nowym taborem na przestrzeni lat 2026 -2039. W tej chwili trwa produkcja pięciu piętrowych zestawów trójwagonowych w systemie push-pull. České dráhy będą ich używać na czeskim Śląsku.

Obecnie w Polsce kończą się konsultacje dotyczące zakupu nowych piętrowych zestawów do obsługi linii łódzkiej. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (656)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (656)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5