NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów

| Martyn Janduła 21.10.2016 150

Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Wagon typu Bdpee fot. Škoda
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Ostatni zmodernizowany wagon typu Bdpee dla pociągów ekspresowych i EuroCity właśnie dotarł do Kolei Czeskich. 62 wagony wyremontowała Škoda Transportation. Spotkać je będzie można na trasach europejskich m.in. z Pragi do Brna, Bratysławy i Budapesztu.
O zwiększenie komfortu swoich podróżnych zadbały Koleje Czeskie, które zdecydowały się zmodernizować 62 wagony pasażerskie drugiej klasy typu Bdpee. Pojazdy zostały wyprodukowane w Morawsko-Śląskiej Vagónce w Studence w latach 1991 i 1992. Zadania podjęła się Škoda Transportation.

Wyremontowane wagony obsługiwać będą połączenia EuroCity z Pragi do Brna, Bratysławy i Budapesztu. Z kolei od grudnia spotkać będzie je można na krajowych trasach w pociągach ekspresowych z Pragi do Tabora, Czeskich Budziejowic i jako pociągi pospieszne z Pragi do Pardubic i Ołomuńca, do Prerova czy Otrokovic.

Wagony zyskały zupełnie nowe wnętrze. Do tego są w pełni klimatyzowane i wyposażone w nowoczesny system informacji audiowizualnej. Pasażerowie powinni docenić nowe fotele, które zyskały nową tapicerkę, składane stoliki i stoły ze składanymi skrzydełkami po bokach i gniazda elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych. Każdy wagon wyposażony jest w parę toalet z zamkniętym obiegiem. Dodatkowo przewidziano także miejsce – w postaci haków – dla 5 rowerów oraz dużą przestrzeń dla wielkogabarytowych bagaży. Drzwi wyposażono w siłowniki elektryczne lub układ pneumatyczno-hydrauliczny, dzięki czemu pojawi się możliwość ich obsługi za pomocą przycisków.

Maksymalna prędkość wagonów osobowych po modernizacji wzrośnie z 120 do 160 km/h. Są one specjalnie przeprojektowane, by spełniały standardy pod względem usług typu ekspres na liniach krajowych i międzynarodowych. W pierwszej połowie 2017 roku wagony mają być wyposażone także w Wi-Fi.

Jak informują Koleje Czeskie, przewoźnik planuje dokonać zmian w nowym rozkładzie jazdy na linii z Pragi przez Ołomuniec, Przerów, Uherské Hradiště do Luhaczowic, tak by po tej trasie całkowicie zastąpić starsze wagony, które posiadają jeszcze siedzenia ze sztucznej skóry – zmodernizowanymi typu Bdpee.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (469)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (469)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5