NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów

| Martyn Janduła 21.10.2016 719

Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Wagon typu Bdpee fot. Škoda
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Ostatni zmodernizowany wagon typu Bdpee dla pociągów ekspresowych i EuroCity właśnie dotarł do Kolei Czeskich. 62 wagony wyremontowała Škoda Transportation. Spotkać je będzie można na trasach europejskich m.in. z Pragi do Brna, Bratysławy i Budapesztu.
O zwiększenie komfortu swoich podróżnych zadbały Koleje Czeskie, które zdecydowały się zmodernizować 62 wagony pasażerskie drugiej klasy typu Bdpee. Pojazdy zostały wyprodukowane w Morawsko-Śląskiej Vagónce w Studence w latach 1991 i 1992. Zadania podjęła się Škoda Transportation.

Wyremontowane wagony obsługiwać będą połączenia EuroCity z Pragi do Brna, Bratysławy i Budapesztu. Z kolei od grudnia spotkać będzie je można na krajowych trasach w pociągach ekspresowych z Pragi do Tabora, Czeskich Budziejowic i jako pociągi pospieszne z Pragi do Pardubic i Ołomuńca, do Prerova czy Otrokovic.

Wagony zyskały zupełnie nowe wnętrze. Do tego są w pełni klimatyzowane i wyposażone w nowoczesny system informacji audiowizualnej. Pasażerowie powinni docenić nowe fotele, które zyskały nową tapicerkę, składane stoliki i stoły ze składanymi skrzydełkami po bokach i gniazda elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych. Każdy wagon wyposażony jest w parę toalet z zamkniętym obiegiem. Dodatkowo przewidziano także miejsce – w postaci haków – dla 5 rowerów oraz dużą przestrzeń dla wielkogabarytowych bagaży. Drzwi wyposażono w siłowniki elektryczne lub układ pneumatyczno-hydrauliczny, dzięki czemu pojawi się możliwość ich obsługi za pomocą przycisków.

Maksymalna prędkość wagonów osobowych po modernizacji wzrośnie z 120 do 160 km/h. Są one specjalnie przeprojektowane, by spełniały standardy pod względem usług typu ekspres na liniach krajowych i międzynarodowych. W pierwszej połowie 2017 roku wagony mają być wyposażone także w Wi-Fi.

Jak informują Koleje Czeskie, przewoźnik planuje dokonać zmian w nowym rozkładzie jazdy na linii z Pragi przez Ołomuniec, Przerów, Uherské Hradiště do Luhaczowic, tak by po tej trasie całkowicie zastąpić starsze wagony, które posiadają jeszcze siedzenia ze sztucznej skóry – zmodernizowanymi typu Bdpee.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5