NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Czeskie kupują 10 spalinowych zespołów trakcyjnych

| Martyn Janduła 30.08.2017 4,2k

Koleje Czeskie kupują 10 spalinowych zespołów trakcyjnych
fot. Martyn Janduła
Ruszył przetarg Kolei Czeskich na zakup 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Miałyby one obsługiwać trasę z Pragi do Kladna. Przewoźnik chce zaoferować pasażerom nie tylko wysoki komfort podróżowania, ale także nowe usługi na pokładzie, jak bezprzewodowy internet. Czy i tym razem na czeskich torach pojawią się kolejne Linki?
– Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Tylko w tym roku przewoziliśmy 1,3 miliona pasażerów więcej niż w 2016 r. Najdynamiczniej rozwijają się połączenia dalekobieżne i podmiejskie Przykładem tego jest linia Praga – Kladno, która jest jedną z najbardziej ruchliwych, lecz niezelektryfikowanych tras w naszym kraju. Dlatego naturalnie zgodziliśmy się z tamtejszymi władzami regionalnymi, że trzeba kupić nowe pociągi do jego obsługi – zaznaczył Paweł Krtek, prezes Kolei Czeskich.

Koleje Czeskie chcą nabyć dziesięć nowoczesnych i niskopodłogowych składów wolnych od barier dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, ale także dla seniorów, matek z wózkami lub rodziców z małymi dziećmi. Pojazdy mają oferować wygodne tapicerowane fotele w pierwszej i drugiej klasie. W toaletach znajdą się przewijaki dla niemowląt. Uniwersalna przestrzeń z siedzeniami składanymi umożliwi łatwy transport wózków i rowerów. Oczywiście będzie też system informacji audiowizualnej. Pojawią się też ułatwienia dla osób niedowidzących.

– Nowoczesne jednostki zaoferują pasażerom na trasie Praga – Kladno nową jakość podróży i udogodnienia znane im z innych tras w Czechach. W pojazdach zamontowane mają być klimatyzacja czy gniazdka elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń, takich jak laptopy i telefony komórkowe. Przewoźnik zapewni też na pokładzie nowych pojazdów coraz bardziej oczekiwany bezprzewodowy dostęp do internetu – wymienia Mirosław Kupec, członek zarządu Kolei Czeskich.

Przewoźnik stawia wysokie wymagania co do parametrów technicznych nowych jednostek. By zapewnić dobrą dynamikę pojazdu, moc jednostkowa na masę ma wynosić co najmniej 8 kW/t. Maksymalna prędkość składów ma wynosić 120 km/h. Jednym z wymogów jest możliwość złączenia pociągów w trakcji wielokrotnej składającej się z trzech jednostek, co ma zapewnić przewóz co w efekcie ma dać 360 miejsc dla pasażerów. – Chcemy aby pociągi wyposażone były w nowoczesną technologię w postaci systemów GSM-R i ETCS poziomu 2. W związku z tym wymagamy także zamontowania hamulców magnetycznych, które mogą maksymalnie skrócić dystans niezbędny do zatrzymania pociągu w razie zagrożenia – podkreśla Mirosław Kupec, członek zarządu Kolei Czeskich.

Nowe jednostki obsługiwać będą przede wszystkim trasę z Pragi do Kladna. Przewoźnik zapowiada jednak, że pociągi pojawią się także na innych trasach, jak np. z Kladna do Rakovníka czy z Kladna do Kralup nad Wełtawą. W przyszłości, po zakończeniu planowanej modernizacji linii z Pragi do Kladna i jej elektryfikacji, nowe pociągi pojawią się na innych liniach w Regionie Środkowoczeskim.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5