Z okazji świąt wzmocnione zostaną służby techniczne. PKP Intercity deklaruję przygotowanie większej liczby miejsc w pociągach i wsparcie informatorów na dworcach. Nad bezpieczeństwem pasażerów na dworcach, peronach i w pociągach czuwać będą funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei.
Podróżni wybierający się koleją na Wszystkich Świętych i najbliższy weekend na największych dworcach mogą liczyć na wsparcie informatorów mobilnych. Informatorzy pomogą znaleźć odpowiedni peron, przekażą informacje o rozkładzie jazdy i możliwości dogodnej przesiadki. Dodatkowe wsparcie będzie m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Na dworcach przewidziano wzmocnione patrole Straży Ochrony Kolei.
Służby techniczne w gotowościSłużby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów. Dyspozytorzy utrzymują kontakt z przewoźnikami oraz analizują prognozy pogody. W okresie Wszystkich Świętych w dyspozycji będzie 160 zespołów szybkiego usuwania awarii na kolei oraz 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Na sieci kolejowej zabezpieczono również ok. 70 pociągów sieciowych na wypadek usterek sieci trakcyjnej i 7 lokomotyw osłonowych.
Więcej miejsc w składach PKP Intercity
Pasażerom, którzy zechcą wybrać się w podróż koleją od 30 października do 4 listopada, PKP Intercity zapewni składy wzmocnione o dodatkowe wagony. W niedzielę 04.11 w trasę wyjedzie dodatkowy pociąg TLK Małopolska BIS relacji Kraków Główny (15:45) – Warszawa Wschodnia (18:45). Na bieżąco monitorowana będzie frekwencja w pociągach i jeśli zajdzie potrzeba, w miarę możliwości, składy uzupełniane będą dodatkowymi wagonami. Więcej na temat przygotowania intercity do wzmożonych przewozów można znaleźć
tutaj.
Działania Straży Ochrony Kolei dla bezpiecznych podróżyPonad 3 000 funkcjonariuszy SOK czuwać będzie nad bezpieczeństwem podróżnych podczas przejazdów na Wszystkich Świętych. Dodatkowe patrole pojawią się na stacjach, dworcach i w pociągach. By zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa, będą zespoły terenowe SOK z psami. Na stacjach i wzdłuż linii działać będzie 9 Mobilnych Centrów Monitoringu. Nocą efektywne działania funkcjonariuszy zapewni specjalne wyposażenie – lornetki termowizyjne i noktowizory. Funkcjonariusze grup operacyjno-interwencyjnych SOK prowadzić będą działania także po cywilnemu w pociągach pasażerskich i na stacjach kolejowych.
Dodatkowego wsparcia w okresie świątecznym udzielą również funkcjonariusze policji, Straży Granicznej i Żandarmerii Wojskowej. Do dyspozycji podróżnych jest całodobowy numer alarmowy SOK – (22) 474 00 00. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie.
Całodobowe wsparcie podróżnych Całodobowo działa Centrum Wsparcia Klienta (CWK), które zajmuje się obsługą pasażerów na każdym etapie podróży. Przy zmianach w kursowaniu pociągów CWK współpracuje w organizacji komunikacji zastępczej, umożliwiając pasażerom sprawne kontynuowanie podróży. Na kilkudziesięciu największych dworcach zapewnia przekąski i ciepłe napoje dla podróżnych z pociągów opóźnionych powyżej 120 minut. Na 11 największych dworcach pasażerom pomagają pracownicy InfoDworców.
Sprawdź godzinę odjazdu pociągu przed rozpoczęciem podróżyInformacje o rozkładzie jazdy dostępne są na stronach internetowych: portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl oraz w aplikacji Rozkład Kolejowy. Na stacjach, przystankach i dworcach prezentowane są na plakatach, wyświetlaczach i infokioskach. Informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity można znaleźć na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200.