NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zatwierdzono dofinansowanie UE do modernizacji linii Warszawa - Lublin

| inf. prasowa MIB, oprac ms. 16.02.2017 276

Zatwierdzono dofinansowanie UE do modernizacji linii Warszawa - Lublin
Most na rzece Wieprz w DęblinieFot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Komisja Europejska 15 lutego wydała decyzję zatwierdzającą dofinansowanie dla największego projektu kolejowego w Programie Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Inwestycja dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin wraz z pracami na linii objazdowej nr 30 na odcinku Łuków – Parczew.
– To już 33. decyzja Komisji Europejskiej potwierdzająca dofinansowanie dla dużych projektów z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, a dziesiąta w sektorze kolejowym – poinformował wiceminister rozwoju Witold Słowik. W ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin - Lublin, etap I" zmodernizowanych zostanie 150 km linii kolejowej, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i perony.

Z Warszawy do Lublina w 90 minut

Po modernizacji trasy pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/h (czas przejazdu z Warszawy do Lublina skróci się z obecnych 2 godzin i 10 minut do 1 godziny i 30 minut), a towarowe - 120 km/h. Wszystkie przystanki i stacje wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. Powstanie nowy przystanek Lublin Zachód. W czasie trwania modernizacji linii nr 7 pociągi pojadą objazdem po linii 30 przez Parczew i Łuków, która także zostanie wyremontowana w ramach projektu.

– Szybkie i bezpośrednie połączenie Lublina z Warszawą zwiększy dostępność komunikacyjną województwa lubelskiego i jego atrakcyjność inwestycyjną, co przełoży się na rozwój lokalnej gospodarki w regionie – zaznaczył wiceminister Słowik.

Harmonogram prac na linii 7

Całkowity koszt projektu to niemal 4,7 mld zł. Dofinansowanie z funduszy europejskich wyniesie 3,2 mld zł. W pierwszym etapie w latach 2017-2020 zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku Otwock – Lublin. W zakresie I etapu ujęto też budowę drugiego toru na odcinku Otwock – Pilawa, który obecnie stanowi wąskie gardło i znacząco ogranicza przepustowość na linii. 

W ramach tego etapu planowane jest również opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Warszawa Wschodnia Osobowa – Otwock. Prace budowlane na odcinku Warszawa – Otwock planowane są w ramach drugiego etapu modernizacji linii kolejowej nr 7 w latach 2020-2022.

O przetargu na modernizację linii nr 7 piszemy obszernie tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5