Partnerzy serwisu:
Pasażer

Jakie są szanse na poprawę kolejowej oferty między Bydgoszczą a Piłą?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
paulinamatysiak.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Jakie są szanse na poprawę kolejowej oferty między Bydgoszczą a Piłą?
fot. Pexels
Modernizacja infrastruktury kolejowej w Nakle nad Notecią, zlokalizowanym między Piłą a Bydgoszczą, była tematem, którym w interpelacji poselskiej zajęła się posłanka Paulina Matysiak.

Przyszłość dworca kolejowego

Posłanka Matysiak zapytała o przewidywany remont dworca kolejowego w Nakle nad Notecią. Jak się okazuje, budynek został wpisany na listę rankingową Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2024-2030 i jest rekomendowany do realizacji. Dodatkowo, przyjęcie ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym ma na celu przekazanie dodatkowych środków w wysokości 1,5 mld zł dla PKP SA, co może przyspieszyć ten proces.

Prace na linii Kutno – Piła: Co nas czeka?

Kolejna część interpelacji dotyczy modernizacji linii nr 18 Kutno – Piła. Jak informuje ministerstwo infrastruktury, studium wykonalności tego zadania zostało ukończone w październiku 2020 r. i zakłada m.in. modernizację układu torowego, przebudowę przepustów, budowę wiaduktów oraz adaptację budynku nastawni. Wszystko to ma na celu przystosowanie infrastruktury do obsługi pociągów o większych prędkościach oraz długościach. Szczegółowy harmonogram realizacji tego projektu wciąż pozostaje nieznany.

Obecnie na dwutorowym odcinku linii od Piły do Bydgoszczy przez Nakło pociągi na większości trasy poruszają się z prędkością 100 km/h, ale jest też kilkanaście kilometrów linii, gdzie pasażerskie składy zwalniają do 70 i 80 km/h.

Nowy przystanek kolejowy?

Posłanka Matysiak zainteresowała się również planami budowy nowego przystanku kolejowego w Nakle nad Notecią. Z informacji zawartych w odpowiedzi na interpelację wynika, że taki przystanek jest planowany i zostanie zlokalizowany przy ul. Dąbrowskiego. To zadanie ma zostać zrealizowane w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025. Przewiduje się zabudowę trzech odrębnych peronów jednokrawędziowych.

Dostępność linii nr 281

Parlamentarzystka pytała również o dostępność linii nr 281 na odcinku Gniezno – Chojnice. Jak wskazuje PKP PLK zapewnia, że infrastruktura jest dostępna dla przewoźników całodobowo. Tyle, że stan linii jest kiepski i pozwala na osiąganie prędkości od 20 do 40 km/h.

Kierunek Intercity przez Nakło nad Notecią

Ostatnie pytanie dotyczyło planów zwiększenia liczby kursujących przez Nakło nad Notecią pociągów PKP Intercity. Ministerstwo poinformowało, że trwają prace nad rozkładem jazdy 2023/24, więc nie jest w stanie udzielić dokładnych informacji na temat przyszłych połączeń. W piśmie przesłanym do posłanki resort zaznaczył, że ostateczna oferta przewozowa, w tym liczba pociągów, będzie zależała od wielu czynników: finansowania, infrastruktury kolejowej, dostępności taboru oraz innych aspektów technicznych.

Obecnie przez Nakło nad Notecią kursuje 7 par pociągów Polregio w dni robocze i 3 pary pociągów PKP Intercity.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

Zintegrowany transport

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

jd/inf. pras. 16 maja 2019

Jakie linie chce modernizować województwo pomorskie po 2020 roku?

Infrastruktura

PKP PLK kontynuują prace torowe miedzy Kutnem a Toruniem

Tabor i technika

Kto zaprojektuje przebudowę przejścia granicznego w Medyce?

Infrastruktura

PKP PLK podnosi komfort i bezpieczeństwo na trasie Warszawa – Poznań

Infrastruktura

Kolejna stacja PKP LHS do modernizacji systemu srk

Infrastruktura

Zobacz również:

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

Zintegrowany transport

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

jd/inf. pras. 16 maja 2019

Jakie linie chce modernizować województwo pomorskie po 2020 roku?

Infrastruktura

PKP PLK kontynuują prace torowe miedzy Kutnem a Toruniem

Tabor i technika

Kto zaprojektuje przebudowę przejścia granicznego w Medyce?

Infrastruktura

PKP PLK podnosi komfort i bezpieczeństwo na trasie Warszawa – Poznań

Infrastruktura

Kolejna stacja PKP LHS do modernizacji systemu srk

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5