Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jakie linie chce modernizować województwo pomorskie po 2020 roku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
01-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jakie linie chce modernizować województwo pomorskie po 2020 roku?
Fot. Michał Szymajda
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego przekazał, na prośbę PKP PLK, listę inwestycji kolejowych, których realizacją zainteresowany będzie samorząd województwa po 2020 roku.

PKP PLK poinformowały o takiej liście Ministerstwo Infrastruktury, które z kolei o udostępnienie listy zaplanowanych do modernizacji linii zostało poproszone przez posłankę Małgorzatę Chmiel. Zgodnie z nią, pomorskie jest zainteresowane remontem bądź modernizacją następujących linii, bądź odcinków linii:

  • prace na linii 229 Kartuzy – Sierakowice;
  • prace na linii 229 Lębork – Łeba;
  • prace na liniach 228 i 723 Gdynia Gł. – Gdynia Oksywie / Kosakowo;
  • prace na liniach 211 Kościerzyna – Lipusz (i 212 Lipusz – Bytów, odcinek poza zarządem PKP PLK SA);
  • poprawę przepustowości odcinka Gdańsk – Tczew;
  • prace na liniach 203 i 210 Tczew – Człuchów – Wierzchowo Człuchowskie;
  • poprawę przepustowości i (ewentualna) elektryfikacja linii 213 Reda – Hel;
  • prace na linii 230 Wejherowo – Góra Pomorska;
  • poprawę przepustowości odcinka Kwidzyn – Białki linii 207.
  • na listę trafił także projekt mający na celu skrócenie czasu jazdy pomiędzy Gdańskiem i Warszawą, który będzie realizowany przez PKP PLK (chodzi m.in. o uruchomienie ETCS/ERTMS).
Ministerstwo Infrastruktury zastrzega, że PKP PLK, dopiero zastanawia się, które linie kolejowego wciągnie na listę remontową po 2020 roku.

– W PKP PLK SA prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021 – 2027. Zakładanym efektem będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Po zakończeniu prac wskazane zostaną projekty, które na podstawie analiz najlepiej będą wpisywać się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym będą mogły istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz przewożonych ładunków – poinformował Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w MI.

Chodkiewicz dodaje on, że ostateczna lista realizowanych projektów będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.

Część projektów województwo pomorskie chce sfinansować już teraz. Znalazło bowiem 20 mln. zł. na przygotowanie kilku inwestycji, które znalazły się na liście przesłanej do PKP PLK. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Jakie są szanse na poprawę kolejowej oferty między Bydgoszczą a Piłą?

Pasażer

Jakie są szanse na poprawę kolejowej oferty między Bydgoszczą a Piłą?

inf. pras. Pauliny Matysiak, oprac. M. Szymajda 13 listopada 2023

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

Zintegrowany transport

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

jd/inf. pras. 16 maja 2019

PKP PLK kontynuują prace torowe miedzy Kutnem a Toruniem

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Jakie są szanse na poprawę kolejowej oferty między Bydgoszczą a Piłą?

Pasażer

Jakie są szanse na poprawę kolejowej oferty między Bydgoszczą a Piłą?

inf. pras. Pauliny Matysiak, oprac. M. Szymajda 13 listopada 2023

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

Zintegrowany transport

Poznań. Koniec prac na rondzie Żegrze

jd/inf. pras. 16 maja 2019

PKP PLK kontynuują prace torowe miedzy Kutnem a Toruniem

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij