NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jakie linie chce modernizować województwo pomorskie po 2020 roku?

| Michał Szymajda 01.08.2018 6,4k

Jakie linie chce modernizować województwo pomorskie po 2020 roku?
Fot. Michał Szymajda
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego przekazał, na prośbę PKP PLK, listę inwestycji kolejowych, których realizacją zainteresowany będzie samorząd województwa po 2020 roku.
PKP PLK poinformowały o takiej liście Ministerstwo Infrastruktury, które z kolei o udostępnienie listy zaplanowanych do modernizacji linii zostało poproszone przez posłankę Małgorzatę Chmiel. Zgodnie z nią, pomorskie jest zainteresowane remontem bądź modernizacją następujących linii, bądź odcinków linii:

  • prace na linii 229 Kartuzy – Sierakowice;
  • prace na linii 229 Lębork – Łeba;
  • prace na liniach 228 i 723 Gdynia Gł. – Gdynia Oksywie / Kosakowo;
  • prace na liniach 211 Kościerzyna – Lipusz (i 212 Lipusz – Bytów, odcinek poza zarządem PKP PLK SA);
  • poprawę przepustowości odcinka Gdańsk – Tczew;
  • prace na liniach 203 i 210 Tczew – Człuchów – Wierzchowo Człuchowskie;
  • poprawę przepustowości i (ewentualna) elektryfikacja linii 213 Reda – Hel;
  • prace na linii 230 Wejherowo – Góra Pomorska;
  • poprawę przepustowości odcinka Kwidzyn – Białki linii 207.
  • na listę trafił także projekt mający na celu skrócenie czasu jazdy pomiędzy Gdańskiem i Warszawą, który będzie realizowany przez PKP PLK (chodzi m.in. o uruchomienie ETCS/ERTMS).
Ministerstwo Infrastruktury zastrzega, że PKP PLK, dopiero zastanawia się, które linie kolejowego wciągnie na listę remontową po 2020 roku.

– W PKP PLK SA prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021 – 2027. Zakładanym efektem będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Po zakończeniu prac wskazane zostaną projekty, które na podstawie analiz najlepiej będą wpisywać się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym będą mogły istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz przewożonych ładunków – poinformował Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w MI.

Chodkiewicz dodaje on, że ostateczna lista realizowanych projektów będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.

Część projektów województwo pomorskie chce sfinansować już teraz. Znalazło bowiem 20 mln. zł. na przygotowanie kilku inwestycji, które znalazły się na liście przesłanej do PKP PLK. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5