NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Kolej Karkonoska: Do Karpacza powinny wrócić także pociągi PKP Intercity

| Michał Szymajda 27.01.2020 701

Kolej Karkonoska: Do Karpacza powinny wrócić także pociągi PKP Intercity
Stacja kolejowa w Jelenie GórzeFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Urząd marszałkowski województwa dolnośląskiego zlecił już wykonanie studium wykonalności dla przyszłej rewitalizacji linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza. Ministerstwo zapowiada, że szansa na przekazanie podkarkonoskiego szlaku istnieje już w 2020 a lokalne stowarzyszenia już włączają się w walkę o powrót do kurortu pociągów dalekobieżnych.
Pismo do Marka Chraniuka, prezesa zarządu PKP Intercity, wystosowało stowarzyszenie Kolej Karkonoska z siedzibą w Mysłakowicach. Jest ono reakcją na zapowiedź przejęcia linii przez dolnośląski samorząd, którą zapowiedział także wiceminister Bittel.  Kursować z Jeleniej Góry do Karpacza miałyby pociągi regionalne Kolei Dolnośląskich. Ale społecznikom marzy się także powrót pociągów dalekobieżnych, tak jak wróciły one parę lat temu do Kudowy pod Górami Stołowymi.

 Stale monitorujemy popyt na usługi przewozowe w miejscowościach objętych naszymi działaniami. W naszej ocenie Karpacz – jako dynamicznie rozwijający się kurort turystyczny o randze międzynarodowej, który już dziś odwiedza rocznie więcej turystów niż np. Szklarską Porębę czy Kudowę Zdrój, wykazuje wyraźne zapotrzebowanie na pasażerskie połączenia kolejowe, nie tylko w formule regionalnej ale również połączeń dalekobieżnych (szczególnie w okresach wzmożonego ruchu turystycznego, stanowiących ponad połowę roku) – czytamy w piśmie „Kolei Karkonoskich” do prezesa PKP Intercity

„Kolej Karkonoska” zgodnie z prawdą podkreśla, że właśnie rozpoczęły się prace nad opracowaniem studium wykonalności dla rewitalizacji i wznowienia ruchu pociągów na liniach kolejowych nr 308 i 340 Jelenia Góra – Karpacz. Wykona je (także dla linii do Kowar i z Gryfowa do Świeradowa) Biuro Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor. Od tego opracowania zależeć będzie zakres rewitalizacji, a także to, czy na stacja w Karpaczu będzie pozwalała na zmianę kierunku oblot pociągów zestawionych z lokomotywy i wagonów.

– Jeśli PKP Intercity jest zainteresowane obsługą połączenia do Karpacza lub rozważa taką możliwość w przyszłości – ważne jest aby już teraz nawiązać w tej sprawie dialog z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, by projekt rewitalizacji tej trasy kolejowej jak najlepiej odpowiadał na przyszłe potrzeby przewoźników z niej korzystających – napisali nie bez racji społecznicy.

Pismo, które wystosowali członkowie Kolei Karkonowskich jest bardzo istotne z punktu widzenia doświadczeń innych samorządów. Np. infrastruktura na nadmorskiej stacji Ustka, która właśnie została kompleksowo zmodernizowana, nie pozwala na odfekalnianie wagonów PKP Intercity. To wpływa negatywnie na ocenę Ustki jako stacji, gdzie poza sezonem mogłyby kończyć pociągi dalekobieżne. Dla wykonania czynności obsługowych wciąż konieczny będzie ich powrót do Słupska.

W niedługim czasie PKP Intercity zmodernizuje większą liczbę lokomotywy SM42, by mogły prowadzić łączniki wagonowe także po niezelektryfikowanych szlakach. Mogłyby się przydać do prowadzenia pociągów np. z Jeleniej Góry do Karpacza.

Warto przypomnieć, że w połowie grudnia PKP Intercity wraz z Polbusem testowo uruchomiło autobusy dowożące z Karpacza pasażerów do pociągów Pendolino. Inicjatywa zakończyła się fiaskiem głównie z uwagi na trudności z nabyciem biletów, cenę całego połączenia do Warszawy, a także niekorzystnych godzin odjazdu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5