Partnerzy serwisu:
Biznes

Kolej a SSE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
01-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Specjalne strefy ekonomiczne w krótkim czasie zyskały sporą popularność jako sposób na przyciągnięcie przedsiębiorstw dających zatrudnienie w różnych rejonach naszego kraju. Dla ich funkcjonowania kluczowe znaczenie ma logistyka i dostępność infrastruktury różnych środków transportu. Jak zapewnił podczas Forum Operatorów Kolejowych Arkadiusz Krężel, przewodniczący rady nadzorczej PKP PLK, spółka pamięta o tym, tworząc wieloletnie plany modernizacyjne.

- Chciałbym podkreślić znaczenie sieci kolejowej dla poprawnego funkcjonowania specjalnych stref ekonomicznych. Nowy program modernizacyjny PKP PLK jest tworzony z zamiarem poprawy dostępności transportu intermodalnego dla podmiotów funkcjonujących w SSE - mówił podczas konferencji Krężel.

- Zauważmy, że logistyka jest jednym z kluczowych czynników decydujących do skokowym wzroście inwestycji, stojąc w jednym szeregu np. z kwestiami podatkowymi - podkreślił.

- Paradoksalnie, kryzys nam sprzyja. Radzimy sobie z nim całkiem nieźle, bo np. koszty produkcji we Francji wzrosły ogromnie, zwiększając szanse naszych podmiotów - zaznaczył Krężel.

Specjalna strefa ekonomiczna (SSE) to wydzielona część terytorium kraju, w której działalność gospodarcza może być prowadzona na preferencyjnych warunkach, tj. przedsiębiorstwom, które uzyskały zezwolenie na działalność w strefie przysługuje pomoc publiczna w formie zwolnienia podatkowego. Celem funkcjonowania SSE jest przyspieszenie rozwoju regionów poprzez m.in. przyciąganie nowych inwestycji, rozwój eksportu i tworzenie nowych miejsc pracy. W Polsce specjalne strefy ekonomiczne funkcjonują od 1995 r. (pierwszą była SSE Euro-Park Mielec). Jest ich obecnie 14.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska. Elektryfikacja linii do Wągrowca do 2028 roku?

Infrastruktura

Wielkopolska. Elektryfikacja linii do Wągrowca do 2028 roku?

Jakub Rösler 14 stycznia 2025

Linia 12. Jest przetarg na modernizację odcinka Skierniewice – Czachówek

Infrastruktura

UTK: Kierunek zmian w obowiązkach dyżurnych jest dobry

Prawo i polityka

Forum Towarowych Operatorów Kolejowych: Intermodal i stawki

Nasze konferencje

Forum Towarowych Operatorów Kolejowych: Kontenery i tranzyt

Nasze konferencje

Zobacz również:

Wielkopolska. Elektryfikacja linii do Wągrowca do 2028 roku?

Infrastruktura

Wielkopolska. Elektryfikacja linii do Wągrowca do 2028 roku?

Jakub Rösler 14 stycznia 2025

Linia 12. Jest przetarg na modernizację odcinka Skierniewice – Czachówek

Infrastruktura

UTK: Kierunek zmian w obowiązkach dyżurnych jest dobry

Prawo i polityka

Forum Towarowych Operatorów Kolejowych: Intermodal i stawki

Nasze konferencje

Forum Towarowych Operatorów Kolejowych: Kontenery i tranzyt

Nasze konferencje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5