Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
17-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
fot. Katarzyna Głowacka/PKP PLK
Podróżni znów pojadą pociągiem z Bielska-Białej do Skoczowa. Żeby przywrócić połączenia pasażerskie na tej linii, najpierw trzeba ją zaprojektować jej modernizację. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały własnie wartą 9,7 mln zł umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej. Zadanie realizowane jest z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2029 r.

Dzięki odbudowie linii mieszkańcy Bielska-Białej mają odzyskać szybkie połączenie koleją ze Skoczowem oraz z Cieszynem lub z Wisłą. Z kolei mieszkańcy Cieszyna i Wisły dojadą pociągiem do Bielska-Białej oraz dalej, do Krakowa. Czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska do Cieszyna dojazd zajmie niecałą godzinę. W ramach projektu przebudowany będzie odcinek linii kolejowej o długości prawie 22 km, po którym możliwe będzie kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h, a odcinkowo do 100 i do 120 km/h.

Odbudowa stacji i przystanków

Przebudowane zostaną stacje i przystanki: Bielsko-Biała Zachód, Bielsko-Biała Listopadowa, Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Aleksandrowice, Bielsko-Biała Os. Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała Wapienica, Jaworze Jasienica, Jasienica k. Bielska, Grodziec Śląski, Pogórze oraz Skoczów Bajerki II. Wszystkie perony będą wyposażone w wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Odpowiednia wysokość obiektów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony przystosowane będą do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Umowa na projektowanie

PLK podpisały wartą 9,7 mln zł netto umowę z konsorcjum firm Koltech Infra (lider) oraz Infrares (partner) na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych, znajdująca się wcześniej na liście rezerwowej, w ramach dostępnych środków programu została przeniesiona na listę podstawową Kolei +. Prace projektowe będą realizowane w latach 2024 - 2027. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2027 – 2029. Szacowana wartość całego zadania (prace projektowe i budowlane) to ponad 350 mln zł.

Na liście podstawowej Programu Kolej + w województwie śląskim jest osiem projektów o szacowanej wartości ponad 2 mld zł.

Program Kolej+ zaplanowano do 2029 r. Jego realizacja wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów. Będący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury Program jest wart ok. 13,3 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa i ok. 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego. Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do kolei - najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Zobacz również:

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij