Grupa Knorr-Bremse przygotowuje się do przejęcia części koncernu Vossloh Kiepe. Chodzi o oddział Electrical Systems. Można się spodziewać, że światowy potentat w dziedzinie projektowania i produkcji systemów hamowania dla pojazdów kolejowych wejdzie w rynek produkcji napędów.
Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane przez przedstawicieli obu koncernów z końcem grudnia. Akwizycja musi być jeszcze zaakceptowana przez organy antymonopolowe.
– Wraz z akwizycją Vossloh Kiepe Electrical System zyskamy wiedzę wynikającą z wiekowego doświadczenia w budowie systemów elektrycznych dla pojazdów kolejowych. Przejęcie to kolejny, logiczny etap naszej działalności zaplanowany w strategii – powiedział Klaus Deller, prezes zarządu Knorr-Bremse AG. – W związku z przejęciem będziemy oferowali szerszą gamę produktów dla klientów z branży kolejowej. W związku z coraz szerszym zastosowaniem autobusów elektrycznych, ważne jest także doświadczenie Vossloha na tym rynku. Tu jest sporo możliwości do rozwoju – dodał Deller.
– Wraz ze sprzedażą oddziału Electrical Systems Vossloh osiągnął kolejny kamień milowy redefinicji strategii firmy. Udało nam się wynegocjować bardzo dobrą cenę za oddział. Pod nowym zarządem oddział będzie miał wspaniałe możliwości rozwoju – powiedział Hans Martin Schabert, prezes zarządu Vossloh AG.
Vossloh Kiepe Electric Systems ma siedzibę w Düsseldorfie. Specjalizuje się w produkcji napędów elektrycznych dla tramwajów, metra, lekkiej kolei, a także dla autobusów elektrycznych i hybrydowych oraz trolejbusów. Przeprowadza także zaawansowane modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. W 2015 roku odział notował obroty na poziomie 250 mln euro, zatrudniał 800 pracowników. Na początku 2016 roku hiszpański odział Vossloha z siedzibą w Walencji – Rail Vehicles – został sprzedany Stadlerowi. Jeden z owoców tego przejęcia – lokomotywę Class 88 – można zobaczyć
tutaj.