NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

KM uruchomi komunikację zastępczą podczas modernizacji linii nr 7

| jar, Rynek Kolejowy 13.03.2017 1,1k

KM uruchomi komunikację zastępczą podczas modernizacji linii nr 7
fot. Rafał Jasiński
Jak już kilkukrotnie informowaliśmy na naszym portalu, podczas przebudowy odcinka Otwock – Lublin wstrzymany zostanie ruch kolejowy. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, w odróżnieniu od odcinka Dęblin – Lublin, na terenie województwa mazowieckiego zorganizowana zostanie kolejowa komunikacja zastępcza. Z zapowiedzi wynika, że połączeń autobusowych może być minimalnie więcej niż obecnie kursujących pociągów. Nie planuje się jednak uruchamiania autobusów przyspieszonych, pomijających część przystanków.
Zgodnie z zapowiedziami, już w czerwcu ma nastąpić wstrzymanie ruchu kolejowego na większej części linii kolejowej Warszawa – Dorohusk. W przypadku połączeń pasażerskich pociągi nie będą kursowały na odcinku Garwolin – Lublin. Stan taki ma potrwać do końca 2018 r. Będzie to skutkowało odwołaniem m.in. 14 par pociągów osobowych Kolei Mazowieckich. Obecnie zapewniają one bezpośredni dojazd z Dęblina do Pilawy i Warszawy, a pojedyncze kursy wydłużone są do stacji Błonie i Sochaczew.

Pojedzie komunikacja zastępcza

Wraz ze wstrzymaniem kursowania pociągów między Garwolinem a Dęblinem, Koleje Mazowieckie planują uruchomić komunikację autobusową. – Za każde funkcjonujące połączenie planujemy uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. W związku ze znacznym wydłużeniem czasu przejazdu ZKA liczba połączeń autobusowych być może będzie minimalnie większa. Nie planujemy uruchomienia komunikacji przyspieszonej pomijającej część przystanków – zapewnia „Rynek Kolejowy” Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.

Autobusów być może być więcej niż pociągów

Jak informuje Jolanta Maliszewska, przewoźnik przygotowuje się do obsługi trasy komunikacją zastępczą. – Na obecnym etapie prac prowadzone są jeszcze analizy marketingowe, ukierunkowane na precyzyjne ustalenie kształtowania się potoków podróżnych korzystających z połączeń kolejowych obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie na odcinku Garwolin – Dęblin. Docelowo, znając ilość przemieszczających się podróżnych oraz identyfikując główne kierunki ich przemieszczania się w poszczególnych porach doby, będziemy mogli przygotować zastępczą ofertę przewozową, zoptymalizowaną pod kątem ich potrzeb – podaje przedstawicielka Kolei Mazowieckich.

Uzyskane dane pozwolą m.in. na określenie, iloma pojazdami mają być obsługiwane poszczególne kursy. Ze wcześniejszych doświadczeń wynika, że czasem jeden autobus może być zbyt mały do potrzeb. Przewoźnik zakłada, że przynajmniej część autobusów komunikacji zastępczej będzie posiadała ułatwienia dla osób o ograniczonej zdolności poruszania się, a także będzie miała przestrzeń umożliwiającą przewóz wózków dziecięcych. Do posiadania takiego taboru będą zobowiązani wykonawcy usług przewozowych.

Bez wpływu na inne odcinku

Wycofanie pociągów na linii dęblińskiej nie będzie miało wpływu na ruch pociągów na innych trasach obsługiwanych przez przewoźnika. – Czasowe zamknięcie dla ruchu kolejowego odcinka linii nr 7 nie wpłynie na ruch pociągów na innych liniach. Natomiast w związku ze zmianami w rozkładzie jazdy podróżni będą mieli możliwość zwrotu już zakupionych biletów okresowych (niewykorzystanych lub częściowo niewykorzystanych) – kończy Jolanta Maliszewska.

O objazdach linii nr 7

Na naszym portalu można przeczytać również o skutkach wstrzymania ruchu kolejowego podczas przebudowy odcinka Garwolin – Lublin na ruch pociągów regionalnych Polregio i dalekobieżnych PKP Intercity oraz PKP Cargo. Informowaliśmy również o organizacji przewozów węgla z Bogdanki do Kozienic.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1059)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1059)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5