NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Hala Kolei Mazowieckich powstanie w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego

| ms, jm - Rynek-Kolejowy.pl 01.06.2017 446

Hala Kolei Mazowieckich powstanie w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
Hala Kolei Mazowieckich powstanie w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego Fot. KM
Koleje Mazowieckie poszukują partnera dla zaprojektowania i wybudowania hali utrzymaniowo-naprawczej dla swoich pociągów. Stanie ona w Sochaczewie. Kolejowy operator chce, aby w hali można było wykonywać naprawy i przeglądy aż do poziomu P4 całego taboru przewoźnika.
Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie, sfinansowanie i wybudowanie (wraz z wyposażeniem) hali napraw pojazdów kolejowych. Istotne jest jednak to, że podmiot odpowiedzialny za projekt i budowę zajmie się również eksploatacją obiektu przez lata.  

Serwis całego taboru KM

– Podstawową funkcją projektowanej hali ma być umożliwienie dokonywania napraw pojazdów różnych typów, eksploatowanych przez podmiot publiczny, w tym elektrycznych zespołów trakcyjnych (pięcioczłonowych, czteroczłonowych, trójczłonowych i dwuczłonowych) i lokomotyw oraz wagonów piętrowych, pojazdów spalinowych dwu- i jednoczłonowych. Umowa będzie obowiązywała co najmniej do końca 2031 r. – czytamy w ogłoszeniu.

Najistotniejszym kryterium wyboru oferty będzie cena brutto usług utrzymania na poziomie utrzymania P4 w latach 2020-2031. Stanowi ono 70% wagi kontraktu. 15% stanowią „terminy” (z podkryteriami: 5% – okres gwarancji jakości na każdy pojazd po wykonanej naprawie P4, 5% – łączny czas trwania napraw w poziomie utrzymania P4 w latach 2020-2031, 5% – okres trwania PPP), 10% to wartość techniczna infrastruktury (z podkryteriami: 5% wartość inwestycji, 2% – dodatkowe funkcjonalności, 3% – dobór rozwiązań i technologii), pozostałe 5% to „przejęcie ryzyk przez partnera prywatnego” (podkryteria: ryzyko o charakterze legislacyjnym – ryzyko wystąpienia zmian w przepisach prawnych, mających wpływ na realizację przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego stanowiące 1%, ryzyko wartości materialnej składników majątkowych na dzień zakończenia realizacji umowy o partnerstwie publiczno-prywatnej o wartości 2% oraz ryzyko związane z siłą wyższą o wadze 2%).

Skąd pomysł na PPP?

– Mieliśmy uwagi do jakości prac na poziomie P4 przez zewnętrzne firmy – tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" członek zarządu Kolei Mazowieckich Czesław Sulima. Samorządowy przewoźnik nie może samodzielnie sfinansować tak ogromnej inwestycji, nie da się też jej dofinansować z funduszy unijnych. – Stąd pomysł na wybór prywatnego partnera. Jesteśmy optymistami – mamy sygnały z rynku o zainteresowaniu udziałem w tym projekcie – podkreśla.

To jedno z największych postępowań w formule partnerstwa publiczno-prywatnego ogłoszone w Polsce. – Rzeczywiście, nie mieliśmy się na kim wzorować – przyznaje Sulima. Baza w Sochaczewie ma wykonywać naprawy na poziomie P4 całego taboru KM – zarówno starszych, jak i nowych pojazdów. Dla tego w postępowaniu na 71 nowych pociągów, które również ogłosiły KM, utrzymanie na poziomie P4 przez producenta jest tylko opcją. Zostanie ona wykorzystana, jeśli nie uda się znaleźć partnera prywatnego do budowy bazy. Jeśli projekt się powiedzie – najnowszy tabor również będzie przechodził naprawy P4 w nowej bazie.

Kontrakt wart 1,3 miliarda zł

Umowa ma obowiązywać przez okres 168 miesięcy od momentu jej podpisania. Oferty można składać do 16 sierpnia bieżącego roku. Koleje Mazowieckie oceniły wartość kontraktu na aż 1,36 mld zł. Właśnie rozpisanego konkursu ofert nie da się nie łączyć z olbrzymim zamówieniem taborowym, o którym także teraz poinformował przewoźnik. Można o nim przeczytać tutaj. O planach budowy hali do utrzymania taboru "RK" pisał w lutym tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5