NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

KM nie sprzedały EN57. Część ma szansę na drugie życie na Mazowszu

| Michał Szymajda 02.02.2018 165

KM nie sprzedały EN57. Część ma szansę na drugie życie na Mazowszu
EN57 Kolei Mazowieckich na przystanku Warszawa StadionFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Dotąd nie pojawili się chętni na zakup niezmodernizowanych EN57, których 15 sztuk wystawiły na sprzedaż Koleje Mazowieckie. Część z pojazdów prawdopodobnie dłużej pojeździ po mazowieckich torach.
Koleje Mazowieckie poinformowały o możliwości zakupu 15 stuk EN57 z roczników 1990–1992 (plus jedna sztuka z 1974) w drugiej połowie października 2017. Już rok wcześniej przewoźnik zapowiedział, że będzie pozbywał się tych pojazdów. Tym bardziej, że ma już komplet zmodernizowanych w Mińsku Mazowieckim EN57 i oczekuje na dostawy nowych Flirtów z końcem roku.

Dotąd mazowieckiemu operatorowi nie udało się sprzedać ani jednej sztuki, mimo ponownego ogłoszenia o sprzedaży (pierwszy termin składania ofert minął 14 listopada 2017 r.). Choć, jak powiedziała „RK” Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich, EN57 nadal można od przewoźnika kupić, szanse na zbycie któregokolwiek są bardzo niewielkie. Powód? Liczne inwestycje w nowy tabor w całej Polsce.

Mało tego – jest spora szansa, że część z wystawionych pociągów, będzie przynajmniej przez kilkanaście następnych miesięcy kontynuowała pracę na Mazowszu. W ostatnim przetargu na wykonanie napraw i przeglądów P4 pociągów EN57 znalazły się bowiem, co prawda w opcji, trzy pojazdy, które przewoźnik w październiku wystawił na sprzedaż. Dzieje się tak dlatego, że pierwotnie wskazywany termin dostawy pierwszych nowych pociągów (przetarg wygrał Stadler Polska) – czyli koniec roku 2018 – może być trudny do osiągnięcia, z uwagi na liczne protestu konkurencji w postaci Pesy i Newagu.

Co ciekawe, drugie życie na Mazowszu dostaną także jedyne w Polsce zespoły trakcyjne EW60.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowsze (31)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowsze (31)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS