Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kłodzko Miasto: Niewidoczny sygnalizator i zmiana harmonogramu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kłodzko Miasto: Niewidoczny sygnalizator i zmiana harmonogramu
Fot.facebook.com/mojdzienwkade
Na nowo budowanej stacji w centrum Kłodzka jeden z sygnalizatorów jest niewidoczny dla maszynistów – alarmują internauci. Rzecznik PKP PLK zapewnia, że błąd zostanie wkrótce usunięty. Sama stacja nie jest jeszcze gotowa - prace przedłużono o pół roku.

Zdjęcie sygnalizatora, którego wskazań nie da się odczytać z kabiny maszynisty, pojawiło się w Internecie przed kilkoma dniami. Ustawiony na skraju nowo wybudowanego peronu drugiego powtarzacz jest zasłaniany przez krawędź dachu wiaty całoperonowej. Pojawiły się pytania o odpowiedzialność za ten błąd.

PKP PLK: Naprawimy ten błąd

– Sygnalizator powtarzacza na przebudowywanym przystanku Kłodzko Miasto jest umieszczony czasowo. Wykonawca w ramach prac ma zmienić jego układ – wyjaśnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. Nie wyjaśnia, w jaki sposób błąd zostanie naprawiony. W grę może wchodzić przestawienie powtarzacza w inne miejsce lub korekta kształtu zadaszenia. Przedstawiciel zarządcy infrastruktury nie odpowiedział na pytanie o przyczynę obecnego stanu.

Cała sytuacja nie miałaby miejsca, gdyby zamiast wiaty całoperonowej zastosowano mniejszą. Jak przekonuje PKP PLK, dokonany wybór miał jednak swoje uzasadnienie. Jednym z czynników, które o tym zadecydowały, było nawiązanie kształtem i stylistyką do istniejącej wiaty na peronie pierwszym. Co do zasady, długość i wygląd wiat są uzgadniane na etapie przygotowywania koncepcji i uzgodnień przy wydawaniu decyzji administracyjnych. – Uwzględniana jest liczba podróżnych, którzy będą korzystać z peronów. Ważne jest dostosowanie do otoczenia – szczególnie w kompleksach o historycznym charakterze – dodaje Siemieniec.

Prace przedłużone o pół roku

Prace przy przebudowie mają, według zmienionego harmonogramu, zakończyć się w IV kwartale bieżącego roku (początkowe plany, zakładające finisz w maju 2020 roku, musiały zostać skorygowane z powodu konieczności wzmocnienia gruntu). W ich wyniku dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto stanie się stacją – dzięki temu od 2021 r. stanie się możliwe kończenie biegu pociągów od strony Wrocławia, Wałbrzycha czy Nysy bliżej centrum Kłodzka. Układ torowy będzie składał się z 2 torów głównych i 3 dodatkowych oraz 9 elektrycznie ogrzewanych rozjazdów.

Prace w budynku nowej nastawni, przejściu podziemnym i przy szybach wind są zaawansowane. Trwa też przebudowa peronu nr 1, który zostanie wyposażony w dodatkową pochylnię. Zamontowano już oświetlenie i zegary. Wyczyszczono i odmalowano pobliski wiadukt kolejowy. Wszystkie roboty odbywają się pod ciągłym ruchem. Warta 59 778 672,26 zł netto inwestycja („Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”) jest finansowana z budżetu państwa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5