Na nowo budowanej stacji w centrum Kłodzka jeden z sygnalizatorów jest niewidoczny dla maszynistów – alarmują internauci. Rzecznik PKP PLK zapewnia, że błąd zostanie wkrótce usunięty. Sama stacja nie jest jeszcze gotowa - prace przedłużono o pół roku.
Zdjęcie sygnalizatora, którego wskazań nie da się odczytać z kabiny maszynisty, pojawiło się w Internecie przed kilkoma dniami. Ustawiony na skraju nowo wybudowanego peronu drugiego powtarzacz jest zasłaniany przez krawędź dachu wiaty całoperonowej. Pojawiły się pytania o odpowiedzialność za ten błąd.
PKP PLK: Naprawimy ten błąd– Sygnalizator powtarzacza na przebudowywanym przystanku Kłodzko Miasto jest umieszczony czasowo. Wykonawca w ramach prac ma zmienić jego układ – wyjaśnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. Nie wyjaśnia, w jaki sposób błąd zostanie naprawiony. W grę może wchodzić przestawienie powtarzacza w inne miejsce lub korekta kształtu zadaszenia. Przedstawiciel zarządcy infrastruktury nie odpowiedział na pytanie o przyczynę obecnego stanu.
Cała sytuacja nie miałaby miejsca, gdyby zamiast wiaty całoperonowej zastosowano mniejszą. Jak przekonuje PKP PLK, dokonany wybór miał jednak swoje uzasadnienie. Jednym z czynników, które o tym zadecydowały, było nawiązanie kształtem i stylistyką do istniejącej wiaty na peronie pierwszym. Co do zasady, długość i wygląd wiat są uzgadniane na etapie przygotowywania koncepcji i uzgodnień przy wydawaniu decyzji administracyjnych. – Uwzględniana jest liczba podróżnych, którzy będą korzystać z peronów. Ważne jest dostosowanie do otoczenia – szczególnie w kompleksach o historycznym charakterze – dodaje Siemieniec.
Prace przedłużone o pół rokuPrace przy przebudowie mają, według zmienionego harmonogramu,
zakończyć się w IV kwartale bieżącego roku (początkowe plany,
zakładające finisz w maju 2020 roku, musiały zostać skorygowane z powodu konieczności wzmocnienia gruntu). W ich wyniku dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto stanie się stacją – dzięki temu od 2021 r. stanie się możliwe kończenie biegu pociągów od strony Wrocławia, Wałbrzycha czy Nysy bliżej centrum Kłodzka. Układ torowy będzie składał się z 2 torów głównych i 3 dodatkowych oraz 9 elektrycznie ogrzewanych rozjazdów.
Prace w budynku nowej nastawni, przejściu podziemnym i przy szybach wind są zaawansowane. Trwa też przebudowa peronu nr 1, który zostanie wyposażony w dodatkową pochylnię. Zamontowano już oświetlenie i zegary. Wyczyszczono i odmalowano pobliski wiadukt kolejowy. Wszystkie roboty odbywają się pod ciągłym ruchem. Warta 59 778 672,26 zł netto inwestycja („Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”) jest finansowana z budżetu państwa.