Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kierowniczka z niedosłuchem, pomocnik daltonista. Będą kolejne kontrole w Kolejach Dolnośląskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Radio Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kierowniczka z niedosłuchem, pomocnik daltonista. Będą kolejne kontrole w Kolejach Dolnośląskich
Urząd Transportu Kolejowego nałożył kolejne kary na Koleje Dolnośląskie. Ale na tym się nie skończy. Po informacjach Radia Wrocław można spodziewać się kolejnych kontroli urzędu.

Urząd Transportu Kolejowego nałożył  ponad 50 tys. złotych kary na Koleje Dolnośląskie. Jest to efekt niewykonania decyzji urzędu o wdrożeniu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem. Tomasz Kloc, specjalista ds. marketingu spółki Koleje Dolnośląskie zarzeka się, że spółka większość postanowień urzędu wykonała, i to do końca stycznia – wtedy upływał termin wyznaczony przez UTK.

Jak poinformował że niezrealizowanie wszystkich postanowień przedmiotowej decyzji w wyznaczonym terminie wynikało z czynników zewnętrznych, które nie były zależne od spółki. – Przykładowo, realizacja zalecenia dotyczącego stanu infrastruktury kolejowej na terenie bocznicy w Miłkowicach była uzależniona od możliwości technicznych właściciela bocznicy, którym są Polskie Koleje Państwowe oraz procedur wynikających z Prawa budowlanego. Nie bez znaczenia były również warunki atmosferyczne – zima nie pozwoliła na przeprowadzenie części z planowanych prac – mówi Kloc. Dlatego zarząd spółki wniósł o umorzenie postępowania.

To jednak może być dopiero początek problemów Kolei Dolnośląskich - i nie chodzi nawet o kolejne wyłączenia taboru z eksploatacji. Przyjrzeć się sprawie postanowiło bowiem miejscowe Radio Wrocław. Jemu zarząd również tłumaczy, ze urzędnicy są nadgorliwi w ściąganiu kar. Co innego mówią jednak sami kolejarze zatrudnieni u przewoźnika, z którymi skontaktowali się dziennikarze.

Jeden z nich mówi o szokujących nieprawidłowościach w kwestiach bezpieczeństwa. Według niego, niedawne wykolejenie pociągu relacji Wrocław Główny – Trzebnica było spowodowane atakiem serca maszynisty. Jednak problem tkwił w tym, że kierowniczka pociągu nie usłyszała nic groźnego i nie w żaden sposób nie zaeragowała. Wszystkich przed groźniejszymi skutkami wypadku uratował pasażer, który zaciągnął hamulec bezpieczeństwa. Pociąg wykoleił się, ale nikomu nic się nie stało. Według relacji, kierowniczka nic nie slyszała, bo ma bardzo poważny niedosłuch, o czym wszyscy w firmie mieli wiedzieć.

Zarząd potwierdził Radiu Wrocław, że kobieta z poważnym niedosłuchem po tym wypadku została odsunięta ze stanowiska. Podobnie jak w zupełnie innej sprawie, gdy faktycznie okazało się, że pomocnik maszynisty nie potrafi rozróżniać barw. Mężczyzna stracił pracę. Urząd Transportu Kolejowego potwierdził dziennikarzom, że dokładna kontrola stanu zdrowia pracowników Kolei Dolnośląskich rozpocznie się w najbliższych dniach. Inspektorzy chcą też dotrzeć do lekarzy, którzy pozwolili na zatrudnienie osób, którym stan zdrowia nie pozwalał piastować funkcji związanych z bezpieczeństwem ruchu pociągów.

Materiał Radia Wrocław dostępny jest tutaj.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Infrastruktura

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Jakub Rösler 20 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Infrastruktura

Koleje Dolnośląskie będą miały kolejną bazę serwisową

Jakub Rösler 20 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przewiozły 150-milionowego pasażera

Koleje Dolnośląskie 07 sierpnia 2025

Koleje Dolnośląskie. Kolzamy wróciły do ruchu

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przetestują lokomotywę wodorową PESY

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie zamawiają kolejnych 10 Elfów

KD, opr. Roman Czubiński 15 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij